پرکاربردترین رنگ صفحه کابینت و بین کابینتی در سال 2023
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

قطعاً شما در انتخاب کابینت بندی آشپزخانه ی خود، به غیراز متریال و هزینه، مهم ترین چیزی که باید به آن توجه کنید، رنگ صفحه کابینت و بین کابینتی است. معمولاً در دکوراسیون داخلی منزل به خصوص در آشپزخانه بیشتر از رنگ های طوسی و مشکی و سفید و رنگ چوب (ساده و طرح‫دار) استفاده می شود.

باید حتماً طرحی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با دکوراسیون شما داشته باشد و چه بهتر اگر از پر کاربرد ترین و بهترین رنگ صفحه کابینت و بین کابینتی باشد.

همچنین نکته ی قابل توجه پس از رنگ و طرح خود کابینت ها، طرح صفحه کابینت و بین کابینتی است، و به همان اندازه که خود کابینت ها و ترکیب رنگ آن ها مهم اند، صفحه ی رویی و پشتی آن ها نیزبه چشم میاید و مهم است.

حال برای داشتن یک ترکیب ایده آل و دکوراسیون حرفه ای و مدرن، باید چه انتخابی برای صفحه کابینت خود داشته باشیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مواردی که باید به آن ها توجه داشته باشید، آشنا کنیم.

پر کاربرد ترین رنگ صفحه کابینت و بین کابینتی چه رنگ هایی هستند؟

8

1.صفحه کابینت سفید با رگه های رنگی ملایم

یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین صفحات آشپزخانه سنگ ها یا صفحات سنگی مصنوعی مانند اس پی ال، کوارتز، کورین یا مارمونایت ساخته میشوند، که در رنگ های سفید خالص یا صدفی و یا سفید با رگه های ملایم و دانه های ریز نقش که به آن اضافه شده وجود دارند.

صفحات کابینت با رنگ سفید، با اینکه از دیر باز در طراحی دکوراسیون منازل استفاده میشدند، اما هنوز هم در دنیای مد حرف اول را میزنند و همیشه پر طرفدار و محبوب بوده اند. مخصوصاً امروزه که با وجود پا گذاشتن سنگ های مصنوعی اس پی ال و مارمونایت به عرصه ی دکوراسیون داخلی، این محبوبیت با تنوعی که این متریال از لحاظ طرح و رنگ و فینیش مختلف برای مشتریان فراهم کرده است، دو چندان شده است.

رنگ سفید برای صفحه کابینت، انتخاب زیرکانه ای برای تمیزتر و مرتب دیده شدن آشپزخانه شماست. رنگ سفید انتخابی عالی برای صفحه جزیره و میز ناهار خوری است. چون هنگام غذا خوردن به شما احساس راحتی میدهد.

صفحات سفید با رگه های ملایم یا دانه های ریز برای شما مناسب است اگر:

  • یک فضای سنتی دارید.
  • میخواهید رنگ صفحه کابینت سفید باشد در عین حال لکه ها را نشان ندهد.
  • شما سبک مدرنیته را دوست دارید.
  • فضای کوچکی دارید و میخواهید تا جایی که ممکن است بزرگ به نظر برسد و دلباز باشد.
  • به ترکیب های متضاد مثل سفید با دیگر رنگ ها علاقه دارید.

اگر انتخاب شما این رنگ باشد، ما محصولات جدید SPL را با اطمینان به شما معرفی میکنیم.

همچنین صفحات سفید کورین به دلیل ضد آب و ضد لک بودنشان میتوانند در برابر انواع لکه ها مقاومت کنند. اما در هر صورت کیفیت متریال اس پی ال قابل مقایسه با هیچ کدام از متریال های طبیعی یا مصنوعی نیست!

2.صفحه کابینت سیاه یا تیره رنگ

9

صفحات سیاه روی کابینت های تیره، ممکن است در برخی مواقع، بسیار کسالت‫آور و دلگیر به چشم بیایند و ممکن است در برخی مواقع، با دیگر وسایل کاملاً هارمونی داشته باشند. اگر شما کابینت یا قفسه های تیره رنگ دارید، کانترتاپ(جزیره) تیره برای شما مناسب خواهد بود ولی نباید از صفحه کابینت مشکی هم استفاده کنید.

اگر میخواهید پالتی از رنگ های تیره داشته باشید به منابع زیادی از نور طبیعی یا لامپ و لوستر اضافی، نیاز دارید. این باعث می شود فضایی کلاسیک به جای فضایی شبیه به غار داشته باشید.

گاهی اوقات شما فقط ترکیب کلاسیک سیاه و سفید یا یک آشپزخانه با کابینت های سفید و کم رنگ را انتخاب می کنید در اینصورت، یک سنگ مصنوعی تیره یا سیاه، در ترکیب با سفید، جلوه ی زیبا و شیکی را به ارمغان می آورد.

اگر در عین اینکه می‫خواهید صفحه کابینت تیره داشته باشید ولی فضای آشپزخانه‫تان دلگیر و کسل کننده نباشد، می‫توانید از کد رنگ (رادیانت کوپاکابانا) از متریال مارمونایت که حالت دو رنگ مشکی و کرم دارد استفاده کنید.

حالا چرا این متریال؟ زیرا این کد رنگ در هنگام روز نور را جذب خودش می‫کند سپس هنگام تاریکی و در شب، همان نور را پس می‫دهد و به نوعی نورگذر است.

دقت داشته باشید که زیاد جالب نیست که فقط از عنصر سیاه در طراحی تان استفاده کنید. زیرا ممکن است مانند یک اتاق تاریک و متروک و غار مانند، به نظر برسد. بنابراین لازم است چند قسمت از فضا را رنگ های متضاد کار کنید.

با توجه به محصولات محبوب بازار ایران و انتخاب کلاسیک شما عزیزان، در این قسمت میتوانیم به شما صفحه ی مارمونایت و رنگ بندی های آن را معرفی کنیم.

صفحه کابینت سیاه و تیره برای شما مناسب است اگر:

  • کابینت های تیره دارید و میخواهید رنگ کانترتاپ یا اپن، با آن ترکیب شود.
  • کابینت های رنگارنگ و سرگرم کننده دارید و می خواهید رنگ ها بدرخشند.
  • قصد داشته باشید که یک طرح سیاه و سفید کلاسیک داشته باشید.
  • صفحه کابینت با رنگ های طوسی تیره و روشن.

صفحات خاکستری یا دیگر رنگ های نود و ملایم کلاسیک، مانند قهوه ای مایل به کرم و طوسی تیره و روشن، رنگ های خنثی گر هستند.

3.صفحه کابینت طوسی یا خاکستری

سنگ خاکستری ملایم، به نظر می رسد که شبیه به بتن است. این یک مزیت است زیرا لکه ها را نشان نمیدهد و همچنان با وجود داشتن لک، تمیز به نظر می رسد. اگر شما معمولاً یک فضای شلوغ و سامان نیافته ای دارید و دوست دارید همه چیز یکپارچه و منظم به نظر برسد، صفحه کابینت با رنگ های طوسی و خاکستری، برای سامان دهی فضای شلوغ، یک انتخاب بسیار عالی است.

از آن جا که طوسی خنثی ترین رنگ است و به راحتی با هر رنگی مطابقت پیدا میکند، یک ترکیب ایده آل با کابینت های رنگی و تیره یا روشن شماست، مخصوصاً در بین کابینت ها با رنگ بندی مختلف، به ایجاد تطابق و هماهنگی بین کابینت های روشن و تیره کمک می کند. اگر شما برای داشتن یک دکوراسیون سیاه و سفید برنامه ریزی کرده اید، یک صفحه کابینت با تونالیتی متوسط، مثل طوسی و خاکستری، بین کابینت ها و عنصرهای تیره و روشن، ارتباط و هماهنگی کاملی ایجاد میکند.

کابینت طوسی روشن و تیره برای شما خوب است اگر:

  • کابینت رنگی و یا چند رنگ دارید.
  • می‫خواهید یک محیط گرم و دوستانه به رنگ بندی‫های سرد و خاموش بدهید.
  • دوست دارید یک طراحی سیاه و سفید داشته باشید که ملایم‫تر به نظر برسد.

با توجه به محصولات موجود در بازار فعلی و سلیقه ی شما، در این قسمت میتوانیم طرح های کربنی و خاکستری محصول SPL را به شما معرفی کنیم که متریالی بسیار پرطرفدار و مدرن است.

جمع بندی:

اگر هنوز آن طرح و متریال مورد نظر خود را پیدا نکرده اید و یا این طرح ها با سلیقه شما مطابقت نداشت، نگران نباشید این ها فقط نمونه هایی از صدها و هزاران مدل موجود در بازار بود و شما میتوانید به راحتی با مطالعه و دیدن مقالات دیگر ما مدل و جنس مورد نظر خود را برای داشتن بهترین دکور مورد نظرتان پیدا کنید.