با توجه به اینکه امروزه بیشتر جوانان به دلایل مختلف نمیخواهند به سربازی بروند، پس به فکر یافتن بهترین راه معافیت سربازی هستند. لازم به ذکر است که به طور دقیق نمی توان یکی از روش های دریافت معافیت را بهترین آنها معرفی کرد زیرا شرایط همه یکسان نیست.

بهترین راه معافیت سربازی چیست؟ 1402
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

همه افرادی که به عنوان مشمول نظام وظیفه شناخته شدند براساس قوانین و مقررات مشخص شده می تواننددر صورت داشتن شرایط لازم با استفاده از یکی از راه های معافیت از سربازی معاف شوند.

دقت داشته باشید که پذیرش در هر کدام از روش های معافیت از سربازی شرایط خاص خود را دارد، که در ادامه به بررسی برخی از بهترین راه های دریافت معافیت سربازی میپردازیم، با ما همراه باشید.

بهترین راه معافیت سربازی چیست

با توجه به شرایط هر فرد راه هایی را می توان به عنوان بهترین ترین راه دریافت معافیت معرفی کرد. که عبارتند از:

  • معافیت کفالت سربازی
  • معافیت پزشکی سربازی
  • معافیت موارد خاص سربازی
  • معافیت تحصیلی سربازی

در ادامه به بررسی جزئیات بیشتر در باره هر کدام از این روش ها میپردازیم:

معافیت کفالت از خدمت نظام وظیفه

معافیت کفالت را شاید بتوان ساده ترین و یکی از بهترین راه های معافیت سربازی در در نظر گرفت، لازم به ذکر است، معافیت از طریق کفالت شامل موارد مختلفی می شود، مانند: معافیت کفالت جد، برادر، خواهر، مادر و پدر.

11

از جمله آسان ترین راه های معافیت از سربازی از طریق کفالت، معافیت "کفالت مادر" است، گرفتن این معافیت با تهیه مدارکی از جانب فرد متقاضی همراه است، مانند:

  • کپی شناسنامه کلیه خواهران و برادرانتان
  • کپی شناسنانه پدر (در صورت مطلقه شدن مادر)

معافیت پزشکی نظام وظیفه

معافیت پزشکی سربازی را می توان به عنوان یکی از بهترین راه های معاف شدن از سربازی دانست. هر فرد برای استفاده از این روش باید از شرایط خاصی برخوردار باشد.

افراد مبتلا به بیماری های زیر در اولویت دریافت معافیت پزشکی قرار دارند:

  • بیماری های عفونی
  • بیماری های غدد متوشحه و داخلی
  • مشکلات فک دهان و دندان
  • بیماری مربوط به حوزه اعصاب و روان

 

لیست کامل بیماری های معافیت پزشکی

معافیت موارد خاص خدمت نظام وظیفه

معافیت "موارد خاص" از دیگر روش های دریافت معافیت سربازی است که شاید با توجه به شرایط و وضعیت شماری از داوطلبان یکی از بهترین راه های دریافت معافیت در سال جاری باشد.

افرادی می توانند از معافیت موارد خاص استفاده کنند که شرایط ویژه ای در خانواده خود داشته باشند و شرایط و ملاک های لازم را دارا باشند.

12

از میان موارد معافیت موارد خاص می توان به بخشیدگی سنی اشاره کرد که این دسته از افراد با توجه به مدرک تحصیلی خود (دیپلم و پایین تر از دیپلم در 5 دسته، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دامپزشکی و دکتری پزشکی، دکتری غیرپزشکی) قرار می گیرند.

معافیت تحصیلی خدمت نظام وظیفه

یکی دیگر از بهترین راه های دریافت معافیت از سربازی که شاید آسان ترین راه نیز باشد، "معافیت تحصیلی" است.

 معافیت تحصیلی نیز مانند دیگر معافیت ها تحت شرایط و قوانینی به فرد تعلق می گیرد، اما این شرایط و قوانین برای گروه های مختلف مانند: دانش آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه علمیه و مشمولان خارج از کشور متفاوت میباشد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و شناخت کامل این قوانین هستید و یا  سوال و ابهاماتی در ذهنتان دارید، بهتر است برای کسب آگاهی بیشتر در زمینه معافیت ها از یک مشاوره خوب یاری بگیرید.

در پایان

اکثر مشمولین خدمت سربازی هر کدام به دلایل مختلفی در پی یافتن بهترین  راه دریافت معافیت سربازی هستند، که باید توجه داشت که هر کدام از معافیت های ذکر شده در این مقاله سختی و آسانی مختص به خود را دارند، که بهتر است قبل از اقدام با یک مشاور متخصص در این زمینه گفتگو کنید. سپس از همراهی شما