. کباب کوبیده مرغ یکی از پرطرفدارترین و لذیذترین غذاهای ایرانی است که از نظر ظاهر و جنس شبیه به چلو کباب سنتی کوبیده و کباب بختیاری است. البته همانطور که از نام این کباب پیداست در تهیه آن به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده می شود. کباب کوبیده یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که با توجه به محبوبیتی که دارد، تنها کسانی را می‌توانیم پیدا کنیم که آن را دوست داشته باشند.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

اگر شما هم از دوستداران این کباب خوشمزه هستید و به هر دلیلی نمی توانید گوشت قرمز بخورید، توصیه می کنیم این کباب خوشمزه را با گوشت مرغ شروع کنید.

 

این دستور کوبیه مرغ را با سبزیجات مختلف ترکیب کرده و در فر آماده می کند. این روش پخت راحت تر از پختن روی کباب پز است و برای مهمانی ها و تعداد زیاد آماده و راحت تر است. برای مشاهده آموزش کامل گام به گام طرز تهیه طرز تهیه فر کباب مرغ کوبیده، با مقاله ما که برگرفته از سایت معتبر آشپزی  meals cook میباشد.

 

گوشت مرغ برای افراد مبتلا به فشار خون، چربی، مشکلات قلبی و ... بسیار سالمتر از گوشت قرمز است.همچنین گوشت مرغ ارزانتر از گوشت قرمز میباشد و با این طرز تهیه ای که ما برای شما فراهم کرده ایم حتی خوشمزه تر از کباب کوبیده میباشد.

برای: 4 نفر

 

زمان آماده سازی: 120 دقیقه

 

زمان پخت: 30 دقیقه

 

 

مواد لازم:

 

1 عدد

پیاز بزرگ

 

½ فنجان

جعفری خورد شده

1 عدد

 

فلفل دلمه ای

2 کیلو

مرغ بدون استخوان

2 حبه

سیر

2 قاشق غذا خوری

آرد سفید

به میزان لازم

نمک و فلفل

به مقدار لازم

پودر زردچوبه،پاپریکا،

..

 

طرز تهیه کوبیده مرغ در فر:

 

11

.1.برای تهیه کباب کوبیده مرغ لذیذ در فر، پیاز را شسته و پوست می گیریم. سپس آن را رنده می کنیم و با دست آب پیاز را می گیریم. فلفل دلمه ای را هم می شوییم و خیلی ریز خرد می کنیم. گوشت مرغ را با چرخ گوشت یا غذاساز چرخ می کنیم.

2. مرغ چرخ کرده، سیر رنده شده، پیاز بدون آب، فلفل دلمه ای خرد شده و جعفری خرد شده را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. پودر نان، نمک، فلفل، پودر زردچوبه، پاپریکا و ادویه باربیکیو را اضافه می کنیم.

3. سپس مواد را خوب ورز می‌دهیم تا کاملاً با هم مخلوط شوند. روی آن را سلفون می کشیم و به مدت یک ساعت در یخچال می گذاریم تا طعم ها با هم ترکیب شوند. کف سینی فر را با روغن چرب کنید.

 

4. در این مرحله مواد گوشتی را کف تابه یا سینی مناسب فر به ضخامت یک و نیم سانتی متر به صورت کاملا یکنواخت و به همان قطر می گذاریم. اگر نازک باشد، خشک می شود. اگر غلیظ باشد پخته نمی شود.

5. بعد از اینکه مواد کباب را کف تابه پهن کردیم، آن را به اندازه 2 تا دو و نیم سانتی متر برش می دهیم. با قلم مو روی کباب ها روغن و زعفران می مالیم. روی آن را با فویل بپوشانید و به مدت 20 دقیقه در فر با دمای 170 درجه سانتیگراد قرار دهید تا بپزد.

6. در پایان پخت کباب و در 5 دقیقه آخر فویل را از تابه بردارید و روی آن را با روغن و زعفران دم کرده بمالید و گریل فر را روشن کنید تا کباب ها برشته و طلایی شوند.

 

7. کره آب شده را به دلخواه روی کباب کوبیده مرغ می‌مالیم سپس در ظرف می‌ریزیم. در آخر کباب کوبیده مرغ را با گوجه فرنگی سرخ شده و جعفری سرو می کنیم. نوش جان.

نکات مهم در پخت کباب کوبیده مرغ:

 

1.اگر کباب کوبیده مرغ را برای مهمانان زیادی تهیه می کنید، بهتر است در مصرف سیر دقت کنید

.2. ممکن است همه آن را دوست نداشته باشند. دلیل استفاده از پودر تخم گشنیز برای طعم دادن به غذا است. ترکیب طعم تخم گشنیز با مرغ عالی خواهد بود

. 3.در تهیه کوبیده مرغ مانند رستوران، قبل از سیخ زدن کباب ها، بهتر است آن ها را ده دقیقه ورز دهید تا از سیخ نیفتند. یک کاسه آب گرم همراه خود داشته باشید. می توانید مقداری زردچوبه و نمک داخل آن بریزید. برای اینکه گوشت به دستتان نچسبد و کباب ها را راحت تر به سیخ بکشید، گاهی باید کف دست را در آن بمالید

. 4.افزودن پاپریکا به دستور کباب کوبیده مرغ خوشمزه راه حل خوبی است

. 5.آبلیموی تازه طعمی متفاوت به کباب کوبیده مرغ می دهد

.6. بعد از پخت و سرو می توانید مقداری آبلیمو به سس کره و زعفران اضافه کنید یا روی کباب ها آبلیمو بریزید.

برای تهیه این کباب می توانید از سیخ های چوبی استفاده کنید و کوبیده مرغ را در فر یا تابه رژیمی بپزید

. 7.مواد لازم برای مرغ کبابی روی ذغال مانند مرغ سرخ شده در تابه است

.8. فقط روش پخت متفاوت است. قبل از اضافه کردن پیاز رنده شده به مواد کوبیده مرغ رستوران، آب پیاز را خارج کنید. آب پیاز مواد کباب را شل می کند.

9.برای تهیه تعداد زیاد کباب کوبیده مرغ از دستگاههای صنعتی مثل کباب پز و انواع  فر پیتزا میتوان استفاده کرد.

 

 

منبعhttps://mealscook.com/recipes/chicken-koobideh-kabob/