دولت هند با هدف کنترل اعتراضات مردم کشمیر که با شکستن حکومت نظامی به خیابان‌ها می‌آیند قصد دارد ۵۵۰ ربات نظامی در خیابان‌های این منطقه مستقر کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از جیو تی وی، دولت هند که از 103 روز پیش در کشمیر حکومت نظامی برقرار کرده و مردم را در خانه‌های خود حبس کرده است تصمیم تازه‌ای در باره این منطقه اشغالی گرفت.

گزارش ها حاکی است دهلی نو در تلاش است 550 ربات نظامی را که قابلیت رهگیری و شلیک به سوی اهداف متحرک را دارند در خیابان های کشمیر مستقر کند.

گفته می شود ربات هایی که هند در صدد وارد کردن آنها به عملیات های داخل کشمیر است توان حمایت از نظامیان هندی در تفتیش خانه به خانه مردم را نیز دارد.

این ربات های به تفنگ و دوربین مجهز هستند و قابلیت کنترل از راه دور را نیز دارند، به این ترتیب نظامیان هندی در جریان عملیات مستقیما وارد نخواهند شد.

از سوی دیگر بسته شدن بازارها و مراکز کسب و کار در کشمیر باعث به وجود آمدن میلیاردها دلار خسارت برای مردم این منطقه شده است.

هند با لغو خود مختاری کشمیر و برقراری حکومت نظامی در منطقه قصد دارد غیر مسلمانان را در کشمیر اسکان داده و عملا مسلمانان را به اقلیت بکشاند.

مسلمانان کشمیری با کمبود غذا و دارو مواجه هستند و طی این مدت به دلیل قطع شدن سیگنال تلفن همراه امکان ارتباط گرفتن با دیگر نقاط جهان را ندارند.