عزت الله مهر آوران بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون بعد از مدتی درگیری با بیماتری کرونا در بیمارستان آتیه درگذشت.

فوت عزت الله مهر آوران با کما مصنوعی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عزت الله مهرآوران بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون  امروز بعد مدتی درگیری با بیماری کرونا درگذشت.عزت الله مهرآوران که مدتی در بیمارستان بستری بود و به علت درگیری بخش زیادی از ریه اش به کما مصنوعی رفته بود.عزت الله مهرآوران یکی از بازیگران بی حاشیه و خوب کشورمان بود .عزت الله مهرآوران متولد مسجد سلیمان و فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه خوزستان بود.

عزت الله مهرآوران

بیوگرافی عزت الله مهرآوران

عزت الله مهرآوران متولد 18 اردیبهشت 1328 در مسجد سلیمان ، بازیگر  و کارگردان است .مهر آوران فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه خوزستان و دارنده نشان درجه 1 هنر از وزارت ارشاد می باشد که از قبل انقلاب بازی در جلوی دوربین را تجربه کرد.

عزت الله مهرآوران

عزت الله مهرآوران در شهر نفت خیز اما محروم مسجد سلیمان در استان خوزستان به دنیا آمده است ، پدرش اصالتا کُرد و کارمند شرکت نفت و مادرش خانه دار بود.

عزت الله مهرآوران می گوید: بازی من در تئاتر از ششم دبستان شروع شد، یادم می آید نمایشی برای اجرا در مدرسه در حال تمرین بود که از من نیز خواسته شد در آن نقش پسر یتیم را بازی کنم.بازی در این نقش و ورود به دنیای تئاتر شور و شوق عجیبی در من ایجاد کرد و باعث شد به مقوله تئاتر و نمایش نگاه جدی تری داشته باشم.

عزت الله مهرآوران

این انگیزه شد برایم و شروع به نوشتن کردم و اندیشه‌ های مختلفی را که در ذهن داشتم به روی کاغذ آوردم و از همین دوره سنی تمرین نمایشنامه‌ نویسی من آغاز شد هنوز که هنوز است من پر از شوق هستم ، در دوره کارشناسی تئاتر آقای «عزت الله انتظامی» به ما می گفت؛ فقط یادتان باشد که شما نوکر مردم هستید.

عزت الله مهرآوران

فعالیت هنری عزت الله نام آوران

در سال 1350 وقتی 22 ساله بود در نمایش «حجله بید» بروی صحنه حرفه ای تئاتر رفت تا اینکه سال 1353 در فیلم «سایه به سایه» بازی در جلوی دوربین را تجربه کرد. سال 1361 بعد از انقلاب اسلامی با فیلم «فیدوس» بعنوان کارگردان و بازیگر به عرصه هنر بازگشت و سال 1365 با سریال «داستان زندگی» وارد قاب تلویزیون شد.خودش اولین کار حرفه ایش را بازی در فیلم سینمایی «ایلیا، نقاش جوان» در سال 1370 به کارگردانی ابوالحسن داوودی می داند.

عزت الله مهرآوران

شهرت عزت الله مهرآوران از سال 1383 با فیلم «غریبانه» به کارگردانی قاسم جعفری شروع شد سپس بازی در او در سریال «دزد و پلیس» سال 91 هم خاطره انگیز شد.مهرآوران در این دوره «مال‌کنون» را به صورت مشترک با مریم معترف و در کنار آثاری نظیر «سایه ماه» به کارگردانی انوشیروان ارجمند، «مرگ یزدگرد» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه، «دلدار» به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری و واقعه‌خوانی «جهاز جادو» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی آتیلا پسیانی روی صحنه برد.

درد دل های عزت الله مهرآوران

عزت الله مهر آوران می گوید : هنوز خانه ندارم، امکانات به هنرمندانی که در صحنه‌ های تئاتر عرق ریخته‌ اند بسیار کم است و انتظار اینست که با حمایت‌ های دولت کمی از بار زندگی‌ برداشته شود.

عزت الله مهرآوران سال ها پیش با خانم «خدیجه» ازدواج کرده که ثمره این زندگی تنها نام یک پسر بنام «هژیر» رسانه ای شده است.

عزت الله مهرآوران

زندگی عزت الله مهرآوران در دوره کرونا

او می گوید : در این شرایط کرونایی با وحشت بازی می کنم ، اما پول نداشتن هم سخت است ، اجاره نشینی و همه این موارد روی هم جمع می شود و آدم در یک اجبار قرار میگیرد.من از ابتدای کرونا سرکار بودم و خیلی از حوادث را پشت سرگذاشتم و خیلی از دوستان و همکاران به این بیماری مبتلا شدند ولی با این شرایط بازم کار کردیم.

استاد مهرآوران در 9 خرداد 1400 اولین دوز واکسن کرونای خود را دریافت کرد و سپس بعد از مدتی دوز دوم را هم تزریق کردند.با این وجود اوایل مهر ماه 1400 ایشان به دلیل ابتلا به کرونا و درگیری 90 درصد ریه در بیمارستان بستری شد.

عزت الله مهرآوران

علت فوت عزت الله مهرآوران

متاسفانه عزت الله مهرآوران روز شنبه 17 مهر 1400 بخاطر عدم تاب آوری بد در مقابل ویروس کرونا در سن 72 سالگی در بیمارستان «آتیه» تهران درگذشت .

از پنجم مهر ۱۴۰۰ به علت ابتلا به کرونا و درگیری بالای ۹۰  درصد ریه در بیمارستان آتیه بستری بود و مدتی را بنا به نظر پزشکان با توجه به شرایط درگیری ریه در خواب مصنوعی به سر برد. مهرآوران جزو هنرمندانی بود که هر ۲ دوز واکسن خود را از طریق موسسه هنرمندان پیشکسوت تزریق کرده بود اما با این حال از روز چهارم مهر به واسطه عوارض ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد.