رواز همای خواننده معروف و محبوب گیلانی به علت ابتلا به کرونا و وخیم شدن حالش در بیمارستان بستری شد

خواننده معروف در بیمارستان بستری شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پرواز همای (۱۳۵۸) با نام پیشین سعید جعفرزاده احمد سرگورابی از خوانندگان ایران است. او نام و نام خانوادگی اش را با اجازه ی پدرش و برای تسهیل تلفظ و ایرانی بودن اسم ، تغییر داده است.پدر و مادر او کشاورز بودند و در کنار برادرانش علاوه بر تحصیل به پدر هم کمک میکردند.

پرواز همای همراه با گروه مستان که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، به اجرای کنسرت می‌پردازد. وی همچنین خواننده گروه ارکسترال به آهنگسازی شهرداد روحانی در آمریکا بوده‌است. او ترانه‌هایی را نیز به زبان‌های گیلکی و تالشی اجرا کرده‌ است. همچنین تاکنون اپراهایی را نیز به روی صحنه برده است.سابقه ی فعالیت هنری

پرواز همای از 8 سالگی علاقه مند به نقاشی شد و پدرش با دیدن هنر او حمایتش کرد. از 10 سالگی چکامه سرودن را شروع کرد. در 12 سالگی همراه برادرش شبهای نزدیک به نوروز به خانه همسایه ها میرفتند و بنا به رسم ،نوروزخوانی میکردند. این را میتوان آغاز فعالیت خواندن او دانست.

 

او دیپلم خود را از هنرستان کمال الملک رشت کسب کرد و با علاقه فراوان به رشته شعر آواز و آهنگ وارد دانشگاه آزاد تهران شد و با ساز تخصصی سه تار و پیانو تحصیلات خود را در دانشگاه به پایان رساند. برای پرداخت هزینه های دانشگاه کار میکرد. فروش نقاشی ها در خیابان، کارگری در ساختمان های شهر، دستفروشی در خیابان ها، مسافرکشی با موتور. 

در 24 سالگی گروه مستان را ایجاد کرد و سرودهایش را برای مردم خواند که با استقبال مردم روبرو شد.