فیلم قدیمی با بازی نیکی کریمی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن محمدرضا گلزار بخاطر عشق بیمارگونه ای که نسبت به نیکی کریمی دارد باعث تباهی زندگی اش می شود در ادامه قسمتی از این فیلم را مشاهده می کنید

نیکی کریمی تهدید به مرگ شد | چاقوکشی به نیکی کریمی در خیابان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نیکی کریمی از بازیگران باسابقه و پیشکسوت ایرانی که بازی جدی خود در این عرصه را از فیلم عروس آغاز کرد، نیکی کریمی که طرفداران بسیاری در ایران و دیگر کشورهای چون هند دارد همواره چهره ای جوانتر از سنِ واقعی خود داشته، نیکی کریمی علاوه بر بازیگری در حوزه کارگردانی، ترجمه، نوازندگی، سرودن شعر و ...فعالیت دارد.فروش بالای فیلم هایی که نیکی کریمی در آن نقشی به عهده دارد همواره بالاتر از دیگر فیلم ها بوده، هرچند که اخیراً نیکی کریمی بیشتر ترجیح می دهد تا در حوزه کارگردانی مشغول به کار باشد.تصویری از نیکی کریمی با چهره ای که کاملا سن واقعی او را که 50 سالش شده است منتشر شد.عکسی متفاوت و دیدنی از نیکی کریمی سوپراستار دهه 70 سینمای ایران در فضای مجازی با چهره واقعی که سن او را نشان می دهد به اشتراک گذاشته شد.

زندگی‌نامه نیکی کریمی

نیکی کریمی زاده سال ۱۳۵۰ در تهران است. او از دوران دبستان بازی در گروه‌های کوچک تئاتری را آغاز کرد. نخستین نقش سینمایی‌اش را در سال ۱۳۶۸ در فیلم «وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری به دست آورد. اما نخستین حضور جدی‌اش را می‌توان در فیلم «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ دانست. او و ابوالفضل پورعرب را اولین ستارگان سینمای ایران پس از انقلاب می‌دانند.‍پس از آن، کریمی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام‌های «سارا» و «پری» بازی کرد. در سال ۱۳۷۱ بازی در فیلم «سارا» (اقتباسی از «خانه عروسک» اثر هنریک ایبسن) توانست برایش جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره‌های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد.

نیکی کریمی

در همان سال برای تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت و تا زمان بازی در فیلم «پری» اثر داریوش مهرجویی به ایران بازنگشت. بازی‌اش در این فیلم که اقتباسی از کتاب «فرنی و زویی» اثر سلینجر بود مورد توجه قرار گرفت و برای بار سوم در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شد.

پس از بازی در چند فیلم از کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی‌کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال ۱۳۷۷ در فیلم «دو زن»به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد. او با بازی در این فیلم، به بازیگر ثابت چند فیلم بعدی تهمینه میلانی تبدیل شد و این همکاری تا فیلم «واکنش پنجم» ادامه یافت. کریمی برای پنجمین بار برای فیلم «دو زن» نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین بازیگر زن را به خاطر بازی در همین فیلم از جشنواره تائورمینا ایتالیا گرفت.

نیکی کریمی

آثار بازیگری نیکی کریمی

پس از اینکه دستیاری عباس کیارستمی‌را در فیلم «A.B.C. Africa» به عهده گرفت، در سال ۱۳۸۰ فیلم کوتاه مستندی با مضمون نازایی با عنوان «داشتن یا نداشتن» ساخت که برنده جایزه باران شد. در سال ۱۳۸۱ در دو فیلم ««دیوانه‌ای از قفس پرید» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و «واکنش پنجم» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد که به خاطر بازی در این دو فیلم جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفت.

او برای اولین بار در فیلم «باج خور» اثر «فرزاد مؤتمن» در یک نقش خاکستری بازی کرد.در سال ۱۳۸۳ اولین فیلم بلندش به نام «یک شب» را کارگردانی کرد.این فیلم به خاطر شرایط ممیزی در ایران اکران نشد ولی در جشنواره‌های معتبر خارجی درخشید از جمله در جشنواره فیلم کن مورد توجه قرار گرفت.

کریمی فیلم بعدی خود به نام چند روز بعد را در شرایطی ساخت که هنوز تکلیف اکران یک شب در هاله‌ای از ابهام قرار داشت او در فیلم دوم خود بازی هم کرد و فیلمی قابل قبول و تحسین شده کارگردانی کرد ولی باز این فیلم هم به خاطر مسائل ممیزی در ایران هنوز اکران نشده است.

نیکی کریمی

نیکی کریمی همچنین در  عکاسی نیز فعالیت دارد. او همچنین تاکنون چندین نمایشگاه عکس از کارهای خود، برگزار کرده است. نیکی کریمی تاکنون سبک‌های مختلف عکاسی همچون پرتره و… را تجربه کرده ولی عکاسی از طبیعت در آثار او  خارق العاده تراست

اعضای خانواده نیکی کریمی در لندن زندگی میکنند از این رو وی از تهران به لندن و از لندن به تهران در رفت و آمد است .نیکی کریمی در تله تئاتر خرده جنایت‌های زن و شوهری برای اولین بار در یک کار تلویزیونی حاضر شد و فیلم دو خواهر را نیز بازی کرد. سومین فیلم ایشان با نام سوت پایان در سال ۱۳۹۰ خورشیدی ساخته شد.

نیکی کریمی و خواهرش

نیکی کریمی یک خواهر به اسم نازنین هم دارد که تیپ کاملاً اروپایی دارد.

ازدواج نیکی کریمی 

نیکی کریمی Niki Karimi بازیگر 43 ساله کشورمان که ازدواج نکرده و همسری هم ندارد البته اگر ازدواجی ناموفق داشته ،  الان مجرد است و پدر و مادرش هم در لندن زندگی می کنند.

نیکی کریمی با انتشار عکسی در صفحه ی شخصی اش نوشت :مهربانان …دو عزیز بزرگم … پدر و مادرم … دو یار مهربان که هر چه دارم از انها و خوبی وجودشان است … به قول نیما یوشیج که درجشن یکسالگی فرزندش نوشت :پسرم ! یک بهار، یک تابستان ، یک پاییز ویک زمستان را دیدی ، از این پس همه چیز جهان تکراریست جز مهربانی

 نیکی کریمی