یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: هیچ تردیدی نیست که حمله به بیمارستانی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی جنایت جنگی است.

جنگ ادامه یابد بسیار متحمل است حزب‌الله وارد عمل شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: جنایات صهونیست‌ها علیه مردم غزه ادامه دارد و گفته می‌شود اگر این حملات ادامه یابد نیروهای مقاومت وارد عمل شوند.

جعفر قنادباشی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آشکار است و هیچ تردیدی نیست که حمله به بیمارستانی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی جنایت جنگی است. در همه جنگ‌ها نیروهای هلال احمر، صلیب سرخ و نیروهای امدادی مصون از حمله‌اند و در صورتی که  به بیمارستان یا هر جای درمانی دیگری حمله شود، بدون تردید جنایت جنگی رخ داده است. از سوی دیگر صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی حمله می‌کنند. درست است که در جنگ‌ها یک نوع جنگ شهری هم داریم اما دو طرف باید مواضع نظامی هم را هدف بگیرند نه اینکه خانه‌های مردم بی‌دفاع مورد حمله قرار بگیرد».

او ادامه داد: «حمله به بیمارستان به این معنی است که صهیونیست‌ها امیدی ندارند بتوانند در عرصه نظامی بر حماس چیره شوند. رژیم صهیونیستی چند روز است که می‌گوید حمله زمینی به غزه می‌کند اما متوجه شد که اگر چنین کند، با شکستی سنگین روبه‌رو می‌شود. گفت که مردم غزه شهر را ترک کنند اما این هم اتفاق نیفتاد و مردم غزه در سرزمینشان باقی ماندند. در واقع رژیم صهیونیستی در تمام ابعاد مشغول تجربه یک شکست همه‌جانبه است».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «صهیونیست‌ها تصور می‌کنند با کشتار انسان‌ها به طور وسیع می‌توانند جلوی حملات دیگر حماس را بگیرند در صورتی که هرچه بیشتر جنایت کند، خودش در باتلاق فرو می‌رود. صرف حمله به بیمارستانی در غزه فارغ از همه چیز ماهیت جنایتکار واقعی رژیم صهیونیستی را به همه جهان نشان داد. امروز بیش از هر زمان تمام ملت‌ها به صورت متحد رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند و هیچ وقت چنین وحدتی در محکومیت این رژیم بی‌سابقه است».

قنادباشی در پایان گفت: «بسیار محتمل است که اگر جنگ ادامه یابد، حزب‌الله لبان وارد عمل شود. علاوه بر حزب‌الله، خلبان‌های ارتش مصر و اردن هم مخالفان جدی صهیونیست‌ها هستند. در مصر میلیون‌ها انسان عصبانی از اسرائیل حضور دارند که هیچ بعید نیست وارد عمل شوند».