روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی به جزئیاتی درباره نشست ترامپ با تیم امنیت ملی خود در فلوریدا درباره ترور سردار سلیمانی پرداخت و نوشت، این تصمیم روز دوشنبه اتخاذ شد.

افشای جزئیات ترور سردار سلیمانی به دستور مستقیم ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی درباره چگونگی اتخاذ تصمیم برای ترور سردار شهید قاسم سلیمانی Qasem soleimani نوشت: وقتی تیم امنیت ملی دونالد ترامپ روز دوشنبه به «مار ئه لاگو» در «پالم بیچ» رفتند اصلا انتظار نداشتند که عملیات ترور ژنرال سلیمانی مورد تایید قرار بگیرد. 

 ترور سردار سلیمانی در فلوریدا چگونه اتخاذ شد؟

براساس این گزارش، مایک پامپئو وزیر خارجه، مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه گذشته به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا رفتند تا درباره حمله هوایی پنتاگون علیه مواضع الحشد الشعبی درعراق و سوریه به ترامپ گزارش دهند. 
یک مقام ارشد آمریکایی که با این مباحث آشنا و آگاه است و نخواسته نامش فاش شود گفت: «یک مجموعه اسلاید توضیحی به ترامپ ارائه شد و به دنبال آن چندین گام که آمریکا می‌تواند اتخاذ کند نیز مطرح شد، یکی از این گامها هدف قرار دادن سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، بود.»
وی در ادامه افزود، کاملا غیرمنتظره، ترامپ این گزینه را انتخاب کرد و  اضافه کرد که این تصمیم به تحریک مشاوران جنگ طلب ترامپ اتخاذ شده است. 
این گزارش افزود: این بدان معنی بود که پنتاگون ناگهان با یک وظیفه هولناک برای اجرای دستورات ترامپ روبرو شده است. دقایقی بعد از پایان جلسه، اولین اشاره‌ها درباره احتمال گامهای بیشتر از سوی آمریکا مطرح شد.
مارک اسپر در نشست خبری بعد از این جلسه به خبرنگاران گفت: «در رایزنیهای امروز ما با رئیس جمهور، ما درباره دیگر گزینه‌های در دسترس نیز صحبت کردیم. و تاکید کردیم که اقدامات بیشتر در دستور کار قرار دارد اگر نیاز باشد.»
روزنامه لس آنجلس تایمز در ادامه نوشت: از سلیمانی به عنوان یک هدف احتمالی به صورت عمومی اسم برده نشد، اما در پشت صحنه، تلاشهای شدیدی از سوی پنتاگون، سازمان سیا و دیگران برای مکان یابی دقیق ژنرال سلیمانی و بسیج امکانات نظامی برای کشتن وی آغاز شده بود.

سازمانهای اطلاعاتی آمریکا که سالها سردار سلیمانی را ردگیری می‌کردند، می‌دانستند که او در یک سفر طولانی در خاورمیانه به سر می‌برد و به سوریه و لبنان برده شده است. آنها متوجه شدند که او طی روزهای آینده از دمشق به بغداد پرواز خواهد کرد. 

مقامات آمریکایی متذکر شدند که به نظر می‌رسد او به طور غیرمعمول درباره پوشش مسیرهای سفرش نگران نبود. مقامات ایرانی نیز روز جمعه گفتند که او با یک پرواز که محرمانه نبود از سوریه به بغداد پرواز کرد، ظاهرا برای جلسه با مقامات عراقی.

براساس گزارش این روزنامه آمریکایی، وقتی سردار سلیمانی روز پنج شنبه به بغداد رسید، یک پهپاد و دیگر هواپیمای نظامی در حال چرخش نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد بودند. سلیمانی و چندین فرد دیگر وارد دو خودرو شدند و در مسیر فرودگاه به سمت مرکز شهر بغداد، راهی شدند که موشک از پهپاد آمریکایی شلیک شد.