کار شمارش آرای انتخابات در استان مرکزی آغاز شد

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ایرنا - کار شمارش آرای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اعلام پایان رای‌گیری جمعه شب در استان مرکزی آغاز شد.

از ساعت هشت صبح روز جمعه کار رای‌گیری در یک هزار و ۱۷ شعبه اخذ رای شامل ۶۸۶ شعبه ثابت، ۳۲۹ شعبه سیار و یک شعبه برای اقلیت های مذهبی در استان مرکزی آغاز شده بود که در ساعات پایانی به دلیل تراکم و ازدحام جمعیت رای دهنده، زمان رای گیری در چندمرحله تمدید شد.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: ۱۴۳ نفر شامل  ۱۲۴ نامزد مرد و ۲۰ داوطلب زن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

«بهروز اکرمی» افزود: حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان ٤٨ داوطلب حاضر در عرصه رقابت انتخاباتی دارد که شامل ١٢ نامزد زن و ٣٦  مرد است و در  حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه  نیز ۳۰ داوطلب شامل سه نفر زن و ٢۷نفر مرد و حوزه انتخابیه محلات و دلیجان ١۵ نامزد شامل یک نفر زن و ١۴ نفر مرد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد:  در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان ۲١ نامزد شامل ٢ زن و ١٩ داوطلب مرد، حوزه انتخابیه شازند ١٩ نفر شامل یک زن و ١٨ نامزد مرد و  حوزه انتخابیه خمین ١۱ داوطلب  شامل یک  زن و ١٠  مرد در گردونه رقابت‌ها باقی مانده‌اند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی تعداد کل واجدان شرایط حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را یک میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶۷ نفر عنوان کرد و افزود: ۴۸ هزار و ۸۶۷ نفر در استان برای نخستین بار در پای صندوق های رای حاضر می‌شوند.

اکرمی توضیح داد: استان مرکزی هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که با احتساب شمار نامزدهای انتخاباتی این دوره، برای هر کرسی حدود ٢٠ نامزد با یکدیگر به رقابت می پردازند.

صلاحیت ۲۱۸ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی تایید شد که تاکنون به دلیل انصراف و یا انتقال به حوزه‌های انتخابیه دیگر و سایر مسایل شمار نامزدها به ۱۴۳ نفر رسیده است.

هفت نماینده استان مرکزی از ۶ حوزه انتخابیه با رای مستقیم مردم گزینش شده و به خانه ملت راه می‌یابند.