تسنیم/ معاون نظارت بر کالا‌های مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: مرغدار از تامین نشدن نهاده با قیمت مصوب، گله‌مند است و این چالش تولید کنندگان مرغ است.

گران فروشی مرغ تایید شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید داوود موسوی افزود: بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار، مرغ از اقلام کالا‌های گروه اول محسوب می‌شود و هر گونه تغییر قیمتی در آن، فرآیند خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس محاسبات کارگروه تنظیم بازار، قیمت مرغ زنده از 8 هزار و 550 به 10 هزار تومان تغییر داشت، اضافه کرد: بر اساس این تغییر قیمت در نرخ مرغ زنده، قیمت مرغ آماده مصرف هم تغییر می‌کند که آخرین قیمت, 15 هزار تومان با دامنه تغییرات (تلورانس) 5 درصد است.

آقای موسوی با بیان اینکه مشکلاتی در بخش تامین نهاده‌ها و ارز بود که در حال رفع شدن است، افزود: بر اساس اسناد و مدارک و محاسبات قیمت گذاری، قیمت مصوب، تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: اگر قیمت بازار کمتر از قیمت مصوب باشد شرکت پشتیبانی امور دام، ورود و مرغ مازاد را جمع آوری می‌کند و اگر قیمت، بیش از نرخ مصوب باشد، این شرکت، مرغ مورد نیاز را در بازار توزیع می‌کند.

معاون نظارت بر کالا‌های مصرفی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: در کارگروه تنظیم بازار مصوب شد شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ منجمد را در بازار توزیع کند که این موضوع در حال انجام است.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ در میادین میوه و تره بار رعایت می‌شود، اضافه کرد:در دیگر مراکز عرضه، مشکلاتی از نظر رعایت نکردن قیمت مصوب وجود دارد که متاثر از قیمت مرغ زنده است.