تنوع در نوع و قیمت چمن مصنوعی به گونه­ای است که هرکسی با هر بودجه و نیازی می­تواند چمن مصنوعی مورد نیاز خود را تهیه کند. چمن مصنوعی کاربردهای زیادی دارد که یکی از آن­ها، استفاده از آن به عنوان کف­پوشی برای تراس است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

استفاده از چمن مصنوعی در تراس تغییرات ظاهری چشم­گیری ایجاد می­کند و طراوتی ظاهری در بالکن به ارمغان می­‌آورد. نصب چمن مصنوعی برای تراس بسیار ساده و در عین حال سریع است؛ همین موضوع باعث شده، افراد بسیاری به سمت زیباسازی بالکن و تراس خود با چمن مصنوعی بروند.

مزایای چمن مصنوعی برای تراس

 

امروزه یکی از المان­‌های تزئین تراس، چمن مصنوعی است که برخلاف چمن طبیعی که هزینه نگهداری آن کم نیست، هزینه آن تنها قیمت چمن مصنوعی است و هزینه نگه‌داری ندارد. چمن نیازی به آبیاری ندارد به همین دلیل در بالکن به راحتی قابل استفاده است و طراوتی خاص به ظاهر آن می­بخشد. به سادگی می­توان با نصب چمن مصنوعی تراس را به فضایی هنرمندانه تبدیل کرد که تا به امروز محل قرار دادن وسایل بلااستفاده بود. استفاده از چمن مصنوعی در بالکن مزیت­هایی دارد که عبارت است از:

  • چمن مصنوعی به شکل قابل ملاحظه‌ای، به فضای تراس زیبایی می­بخشد.
  • قیمت چمن مصنوعی به عنوان یک کف­پوش، مناسب است.
  • چمن مصنوعی قابل شستشو نیز است.
  • چمن مصنوعی حس طبیعت را در فضای کوچک بالکن بازآفرینی می‌کند، بدون این که نیازی به آبیاری، هرس کردن، کود دهی و … داشته باشد.
  • مکمل بسیار مناسبی برای گلدان، میز و صندلی و حتی منظره زیبای تراس است.
  • نصب کردن چمن مصنوعی به راحتی قابل‌ اجرا است و اگر در فضای تراس و بالکن از میز و صندلی و حتی گلدان استفاده شود می‌توان بدون چسب، چمن مصنوعی را نصب کرد.

شاید عجیب به نظر برسد، اما نصب چمن مصنوعی در تراس موجب کاهش دمای محیط و خنک شدن فضای خانه می­شود. زیرا تابش آفتاب بر روی سطح بتن و یا موزاییک­های بالکن باعث ایجاد گرمای بیشتر در تراس شود ولی چمن مصنوعی با استفاده از الیاف مقاوم در برابر تابش نور خورشید مانع از ایجاد گرمای بیشتر شده و در دمای محیط تأثیرگذار خواهد بود.

انتخاب چمن مصنوعی مناسب

 

چمن­‌های مصنوعی انواع گوناگون با ویژگی­‌های مختلفی دارند. اما چمن­‌های مصنوعی با توجه به قد الیافشان به سه دسته تقسیم می­شوند که عبارت است از:

  • چمن مصنوعی با الیاف کوتاه: این چمن‌ها بیشتر شبیه به موکت هستند و کوتاهی الیاف چمن، باعث می‌شود چمن زبرتر به نظر برسد. ارتفاع این چمن­ها بین 8 الی 25 میلی­متر است و دوام خوبی دارند. رفت‌وآمد و تمیز کردن چمن مصنوعی با الیاف کوتاه راحت‌تر است.
  • چمن مصنوعی با الیاف با متوسط: این چمن­‌ها برای محیط­‌های بازی کودکان و حیوانات خانگی بسیار مناسب هستند. ارتفاع الیاف این نوع از چمن­‌ها به طور متوسط حدود 35 میلی‌متر است.
  • چمن مصنوعی با الیاف بلند: این نوع چمن‌های مصنوعی، از لحاظ ظاهری شبیه به چمن واقعی هستند. راه رفتن روی آن‌ها حس نرم و لطافت به شما می‌دهد. باوجود این که نظافت چمن مصنوعی با الیاف بزرگ، اغلب مشکل است، اما این مدل محبوبیت بیشتری نسبت به الیاف کوتاه دارد.

 

برای انتخاب مناسب­ترین چمن مصنوعی برای بالکن باید به نکاتی توجه کنید تا بهترین انتخاب را بر اساس نیاز و شرایط خود داشته باشید. باید در نظر بگیرید قصد دارید با کفش و دمپایی یا پابرهنه روی چمن مصنوعی راه بروید. اگر قصد راه رفتن با کفش یا دمپایی را دارید، بهترین انتخاب چمن مصنوعی دارای الیاف بلند و دو بافت است. البته تمیز کردن این نوع چمن­ها آسان نیست و اغلب به طور کامل تمیز نمی­شود. با این وجود اگر تراس بزرگی دارید انتخاب این نوع چمن، منظره تراس را طبیعی­تر و زیباتر می­کند. اما اگر قصد پابرهنه راه رفتن روی آن را دارید، چم‌ن­های مصنوعی با الیاف کوتاه و تک بافت مناسب­تر است. این مدل به راحتی شستشو داده می­شود و کمتر آلودگی را به خود جذب می­کند. چمن­‌های مصنوعی که الیافی با ساختار منوفلامنت دارند به راحتی تمیز می­شوند.

چمن مصنوعی برای استفاده در فضای باز طراحی و تولید شده است؛ به همین دلیل استفاده از آن در برف، باران و زیر نور خورشید مشکلی ایجاد نمی­کند و ممکن است تنها در سرعت فرسایش چمن مصنوعی مؤثر باشد. لازم به ذکر است در تولید نخ چمن­‌های مصنوعی باکیفیت از آنتی یو وی استفاده می­شود تا اشعه ماورای بنفش خورشید باعث پوسیدگی چمن نشود. بهتر است لایه زیره چمن سه لایه باشد تا در برابر سرما مقاوم بوده و دچار ترک و پارگی نشود. برای اطمینان از کیفیت چمن مصنوعی باید آن را از  فروشگاه­‌های معتبر تهیه کنید.

قیمت چمن مصنوعی برای بالکن

 

قیمت چمن مصنوعی با توجه به نوع، کیفیت و ویژگی­های هرکدام متغیر است. هزینه­‌های این کفپوش سبز تنها شامل هزینه اولیه و نصب آن است و نیازی به آبیاری، هرس کردن، کود، سم و مراقبت­‌های مداوم ندارد. معمولاً افرادی که قصد زیباتر کردن دکوراسیون تراس خود را دارند، چمن مصنوعی را انتخاب می­کنند؛ چرا که از نظر اقتصادی هزینه زیادی ندارد و می­توان با کمترین هزینه بیشترین زیبایی را به ارمغان آورد.

قیمت چمن مصنوعی برای بالکن از مترمربعی 95000 تومان آغاز می­شود و پا توجه به نوع، کیفیت و ویژگی­ها، قیمت آن افزایش می­یابد. هزینه خرید چمن مصنوعی به انتخاب و مساحت بالکن شما بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مقایسه محصولات، از سایت gamantj.com دیدن کنید.

نصب چمن­‌های مصنوعی بسیار ساده است به طوری که خودتان هم می­توانید آن­ را نصب کنید حتی اگر قرار است روی آن وسایل قرار بگیرد نیازی به نصب نخواهد بود. اما بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. قبل از نصب کردن باید سطح مورد نظر را صاف کنید و سپس چمن را روی آن نصب کنید.

در پایان

چمن­‌های دکوراتیو به نسبت ارتفاع، تراکم، کیفیت، قیمت‌های متفاوتی دارند. به طور مثال کف­پوش­‌های چمن‌ مصنوعی که ارتفاع پایین، نخ و بکینگ سبک­تر دارند دارای قیمت کمتری نسبت چمن بلندتر و پرتراکم‌تر دارند. همچنین چمن دو بافت به نسبت تک‌بافت دارای رنج قیمت بالاتری است. در خرید چمن مصنوعی دقت کنید تا محصول ارزان و بی‌کیفیت خریداری نکنید بلکه محصول باکیفیت را باقیمت مناسب خریداری کنید. به همین خاطر برای خرید یک چمن مصنوعی مناسب شرکت گامان تزئین جاوید برای خدمت‌رسانی به شما آماده است.

تلفن های تماس : ۰۲۱۸۸۱۷۶۲۵۵ و ۰۲۱۸۸۱۷۶۲۵۹

ایمیل : info@gamantj.com