قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

قیمت گوشت در 12 مرداد ۱۴۰۰ + لیست قیمت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت گوشت در بازار
قیمت انواع گوشت​

قیمت گوشت امروز هم افزایشی شد. قیمت گوشت تحت تاثیر نظارت نامناسب گران شده است. قیمت گوشت به دلیل حضور پررنگ دلالان در بازار افزایشی شده است. قیمت گوشت ران گوسفندی امروز 146 هزار تومان به فروش رفت.قیمت گوشت گردن گوسفندی با قیمت 121 هزار تومان در بازار به فروش می رود.

قیمت گوشت در بازار

جواد آزاد مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروران کشور اظهار داشت: دلایل مختلفی در گرانی گوشت قرمز در کشور وجود دارد که برخی از آن‌ها ازعدم توجه سیاستگذاران به مقوله تولید گوشت قرمز نشات می‌گیرد.

آزاد گفت: اولویت دولت در تخصیص نهاده جهت تولید گوشت مرغ، تخم مرغ، شیر و در گام آخر گوشت قرمز است، بنابراین دامداری که با نرخ غیر دولتی نهاده‌اش را تامین می‌کند نمی‌تواند گوشت تولیدی‌اش را با قیمت مصوب در بازار عرضه کند.

آزاد، عامل بعدی در گرانی گوشت را سازوکار نامناسب توزیع بر شمرد و گفت: وقتی شبکه توزیع نامناسب باشد فاصله خرید گوشت از دامدار تا مصرف کننده را برخی دلالان پر می‌کنند و گوشت تولیدی توسط دامدار مستقیم به دست مصرف کننده نمی‌رسد که در این صورت هزینه تمام شده گوشت متحمل هزینه‌های سربار خواهد شد.

قیمت انواع گوشت

 

نام محصول           قیمت واحد کیلوگرم (تومان)

راسته با استخوان گوسفندی     ۱۳۴,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی         ۱۴۶,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه  ۱۴۲,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله        ۱۵۵,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله ۱۴۴,۰۰۰

گردن گوسفندی          ۱۲۱,۰۰۰

قلوگاه گوساله          ۱۰۶,۰۰۰

گردن گوساله        ۱۲۶,۰۰۰

قلم گوساله        ۱۵,۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی  ۶۴,۰۰۰

سردست گوسفندی  ۱۱۹,۰۰۰

ماهیچه گوساله    ۱۵۲.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی   ۹۰,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند  ۱۲۶.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی   ۱۱۷,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی  ۱۲۴,۰۰۰

 

علی‌اصغر ملکی در ابتدای صحبت‌های خود  گفت: «علت افزایش قیمت گوشت در روزهای اخیر این بود که مردم شتاب‌زده خرید می‌کردند، دامداران به خاطر گرانی علوفه دامشان را نگه می‌دارند و کمتر عرضه می‌کنند. تا چند روز گذشته که مراسم عید قربان بود و حالا ماه محرم را در پیش داریم و دامداران به دنبال این هستند که دامشان را به قیمت مناسب در این ماه بفروشند. همچنین نظرشان این بود که اعمال نرخ کنند که تا حدی هم این کار انجام شد».

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی در مورد کمبود گوشت در ما‌ه‌های آینده اظهار داشت: « این صحبت‌ها به‌هیچ‌وجه درست نیست و حتی دامداران می‌گویند که ما انباشت دام داریم. در حال حاضر فقط معضل دامداران کمبود نهاده به دلیل خشکسالی است و اگر این مسئله برطرف شود ما هیچ مشکل دیگری نداریم. در این فصل دام‌ها باید از  صحرا تغذیه می‌کردند ولی متأسفانه به خاطر کم‌آبی این اتفاق نیفتاد و دامداران مجبور شدند که علوفه دستی بدهند که علوفه دستی هم بسیار گران است».

ملکی همچنین در مصاحبه‌های پیشین خود در مورد واردات گوشت گفته بود:« ما شرایط واردات گوشت را نداریم، زیرا اگر بخواهیم گوشت را با دلار نیمایی وارد کنیم قیمت بیشتر و کیفیت کمتری دارد. ما باید با مدیریت نهاده را به دامدار برسانیم تا دام مولد کشته نشود و دارایی‌های کشور که بهترین گوشت دنیا است را از دست ندهیم که در مقابل گوشت بی‌ کیفیت را دریافت کنیم».