سهام عدالت | سود سهام عدالت

اختصاص 11 میلیون سود سهام برای سهامداران | سهام عدالت جدید به کدام افراد تعلق می گیرد؟

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ با کاهش ۲۴ هزار و ۲۷۴ تومان به ۱۱ میلیون ۲۲۴ هزار و۸۳۲ تومان رسید.

اختصاص 11 میلیون سود سهام برای سهامداران | سهام عدالت جدید به کدام افراد تعلق می گیرد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

سهام عدالت

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص سهام عدالت جاماندگان و واریز سود سهام عدالت توضیح داد. وزیر اقتصاد گفت: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان بعد از تایید هیئت دولت اجرایی خواهد شد.

احسان خاندوزی در خصوص تخصیص سهام عدالت اظهار کرد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان ابتدا باید مراحل خود را طی کند. این مصوبه بعد از تایید هیئت دولت اجرایی خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه در خصوص واریز سود سهام عدالت گفت: هنوز مجامع برخی از شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت، برای تقسیم سود برگزار نشده، بعد از تقسیم سود شرکت ها، سود به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

مشکل عدم تخصیص سهام عدالت جاماندگان چیست؟

طی سال‌های گذشته وعده‌های زیادی درباره تخصیص سهام عدالت جاماندگان مطرح شده است. دولت در ابتدا عنوان می‌کرد که منابعی برای تخصیص سهام جدید ندارد اما فشار مجلس سبب شد دولت به دنبال منابع برای سهام جدید، وعده‌هایی را مطرح کند.سلام نو

در همین راستا دولت سال گذشته ۳.۵ میلیون نفر را به‌عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی کرد. بر همین مبنا قرار بود به هر کدام از جاماندگان سهام عدالت، ۱۰ میلیون تومان سهام تخصیص یابد که البته در نهایت، رئیس وقت سازمان خصوصی‌سازی از درخواست لغو تصویب‌نامه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان خبر داد.

حسین قربان‌زاده آن زمان در مورد دلیل این درخواست توضیح داده بود که حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به‌عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند که این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد، در حالی که طبق تصویب‌نامه هیات وزیران قرار است دو درصد سهام بانک ملت، سه درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد از سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری شوند و باید گفت منابع در نظر گرفته شده، منابع مورد نیاز را پوشش نمی‌دهد.سلام نو

اواخر شهریور سامانه انتقال سهام عدالت به وراث تعیین تکلیف می‌شود

او افزود: سامانه آماده شده و تلاش این است که تا آخر شهریور اعلام کنیم که به مرور وراث متوفیان با در دست داشتن مدارک لازم به شرکت‌های کارگزاری مراجعه کنند. همین طور مذاکراتی که با دفتر قضایی داشتیم که دفاتر الکترونیکی قضایی مجدد اعلام آمادگی کردند که به این فرآیند کمک کنند در نهایت به امید خدا از اواخر شهریور این فرآیند آغاز خواهد شد.

حالا باید منتظر ماند و دید آخرین وعده رئیس سازمان بورس در خصوص زمان تعیین تکلیف سامانه انتقال سهام عدالت به وراث عملیاتی خواهد شد؟ یا مجدد باید منتطر وعده زمانی دیگری بود سامانه‌ای که بسیاری از مردم چشم انتظار آن هستند.

مرحله جدید واریز سود سهام عدالت نفری یک میلیون

محسن عبدی رییس اداره توزیع سود شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: تاکنون ۲۵ شرکت موجود در سبد سهام عدالت تقسیم سود نقدی خود را انجام داده اند.

عبدی افزود: با تقسیم سود نقدی اکثر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت، بازار کلاه برداری به اسم واریز سود سهام عدالت داغ شده است و مردم باید مراقب پیامک‌های جعلی با پیوندهای حاوی بدافزارها باشند./ تسنیم

مشاور رئیس سازمان بورس در مورد اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت گفت:‌ برخی از مواد آئین‌نامه اصلاح، حذف و یا اضافه شده و یکسری از تبصره‌ها حذف شده‌اند، البته همه مواد آئین‌نامه نیاز به اصلاح ندارد، برخی از موارد مثل انتخاب روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم قبلاً انجام شده و نیازی به تغییر ندارد بقیه موارد هم توسط کارگروه سه نفره سهام عدالت پیگیری می‌شود

حدادی همچنین در مورد اینکه تا کنون چه تعداد از سهامداران عدالت شماره شبا برای دریافت سود اعلام نکرده‌اند، گفت: آمار این افراد در دست شرکت سپرده‌گذاری است، اما بارها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم که سهامداران عدالت چه افراد زیر سن قانونی از طریق سرپرست و یا افراد دیگر باید شماره شبای حساب بانکی خود را از طریق سامانه سجام و یا سامانه سهام عدالت اعلام کنند تا زمان توزیع سود به صورت متمرکز سود آنها نیز واریز شود.

رییس سازمان بورس با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک اظهار خبر داد.

رییس سازمان بورس با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک اظهار داشت: باید شرکت‌های سرمایه‌گذارپذیر این سودهای سهام عدالت را پرداخت کنند و با دریافت این سودها در آینده نزدیک سود سهامداران پرداخت می شود اما امروز نمی‌توان زمان قطعی آن را اعلام کرد.سلام نو

امروز یکشنبه (۱۹ شهریور ۱۴۰۲)، ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به۱۰ میلیون۱۲۶ هزار و۹۹۷ تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با ۵۹۷۵ واحد کاهش در ارتفاع ۲.۱۲۳.۶۳۳ و شاخص هم وزن در ارتفاع ۷۱۴.۷۰۷ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس۵۳۵۷ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم۷۴۶۰ هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فولاد،تاصیکو،شپنا،فملی،پارس،بفجر،فارس صورت گرفت و شاخص های وسپهر،آریا،خاور،شگویا،بپاس،وملل،شبصیر بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی در ۱۹ شهریور ۱۴۰۲

نام شرکت سهامی

قیمت پایانی هر سهم

(تومان)

تعداد سهم هر سهامدار

فارس

۱۱۸۹

۱۱۶۸

شگویا ۱۴۵۶ ۴۹

شاوان ۲۳۴۵ ۵

دانا ۳۹۰ ۴۵

بنیرو ۴۳۵ ۳

رمپنا ۱۳۰۸ ۱۴۳

اخابر ۱۰۰۸ ۲۴۴

کگل ۶۳۰ ۱۰۷

حکشتی‌ ۱۳۲۶ ۸۰

فولاد ۵۵۷ ۲۵۲۰

فولاژ ۱۵۲۳ ۴۸

فخوز ۳۴۴ ۱۱۶

ساراب ۳۳۱۱ ۹

ورنا ۷۱۵ ۳

حپترو ۴۸۰۰ ۱

کچاد ۵۹۴ ۲۳۷

وپست ۱۰۴۴ ۱۶

مارون ۱۷۲۱۵ ۴۹

شپنا ۸۴۵ ۴۱۶

شتران ۴۶۲ ۲۶۰۰

شبندر ۱۱۴۹ ۹۳۰

بسویچ ۴۳۴ ۹

وبملت ۴۷۱ ۳۰۵

وبصادر ۲۲۴ ۱۴۲۷

خاور ۳۴۹ ۴۲۰

وتجارت ۲۵۶ ۱۸۲۲

فایرا ۷۹۴ ۳۲

شراز ۱۵۰۴ ۴

جم ۴۶۵۱ ۴۲

فملی ۷۴۱ ۱۸۴۰

سدشت ۵۳۸۲ ۸

بفجر ۱۸۹۴ ۳۸

وتوصا ۱۲۱ ۱۲

شبریز ۱۳۰۵ ۴۱

خساپا ۲۴۴ ۳۶

لکما ۱۸۸ ۲۲

بترانس ۲۶۸ ۳

دیدگاه خود را ارسال کنید