افزایش قیمت دلار ادامه دارد؟

کد خبر: 1005974

بازارساز در هفته گذشته از تاکتیک متفاوت‌تری استفاده کرد و سعی کرد با نزدیک کردن نرخ صرافی‌های منتخب به بازار مانع از ورود تقاضای آربیتراژی به بازار شود.

افزایش قیمت دلار ادامه دارد؟

به گزارش گروه اقتصادی فردا، دلار که روز چهارشنبه وارد کانال ۲۲ هزار تومانی شده بود، روز پنج‌شنبه ۱۰۰ تومان در این کانال عقب‌نشینی کرد و روی عدد ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت.

به‌رغم ثبت این کاهش، شاخص ارزی در هفته‌ای که گذشت ۹/۷ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند. از مجموع ۶ روز کاری هفته گذشته، دلار چهار روز افزایشی داشت و دو روز کاهشی. با این حال سرعت رشد دلار بسیار بیشتر از روز‌های کاهشی آن بود.

آنچه دیگران می خوانند:

  • بورس به تب و تاب افتاد + جزییات
  • جدیدترین قیمت سکه + لیست قیمت
  • احسان کرمی ، لیلا اوتادی را در خواب غافلگیر کرد + تصویر
  • خبر خوش برای بورسی‌ها؛دریافت سود سهام بدون مراجعه به بانک
  • طرح فوری وزیر اقتصاد برای کاهش قیمت خودرو صفر

به گفته فعالان یکی از مهم‌ترین عواملی که به دلار کمک می‌کرد به سوی سطوح بالاتر حرکت کند، افزایش نرخ حواله درهم بود که با عبور از مرز ۶ هزار تومانی، انتظارات افزایشی معامله‌گران بازار سبزه‌میدان و خیابان فردوسی را بالاتر می‌برد. دلار که در انتهای هفته گذشته ۲۰ هزار و ۷۵۰ تومان قیمت داشت، در هفته‌ای که گذشت، دوکانال قیمتی دیگر بالا آمد. رشد ۵۵۰ تومانی روز شنبه بیشترین میزان افزایش دلار طی هفته گذشته بود و کاهش ۳۰۰ تومانی روز دوشنبه نیز بیشترین افت در همین بازه زمانی.

بازارساز در هفته گذشته برای مدیریت نوسانات و هیجانات دلار از تاکتیک متفاوت‌تری استفاده کرد و سعی کرد با نزدیک کردن نرخ صرافی‌های منتخب به بازار مانع از ورود تقاضای آربیتراژی به بازار شود. در واقع هفته گذشته به یکباره قیمت دلار در صرافی ملی از ۱۸ هزار و ۹۵۰ تومان کنده شد و در انتهای هفته به ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. این اتفاق باعث شد که در انتهای هفته فاصله قیمت بازار آزاد و صرافی ملی به صفر برسد.

باید دید در هفته جاری این استراتژی در نهایت منجر به مدیریت قیمت‌ها خواهد شد یا رشد دلار ادامه پیدا خواهد کرد. برخی فعالان باور دارند، برای اینکه تاکتیک بازارساز موثر واقع شود، نیاز است که تزریق حواله درهم نیز صورت بگیرد.

با این حال حتی اگر قیمت دلار به لطف تزریق درهم کاهشی شود، به نظر می‌رسد سکه برای افت قابل توجه نیاز به سیگنالی کاهشی از سوی اونس جهانی هم دارد، حال آنکه طلا در بازار‌های جهانی فعلا بیشتر به رشد قیمت دل بسته است.

منبع: دنیای اقتصاد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها