طی روزهای اخیر موضوع حضور یک داعشی با پوشش لباس هواداران استقلال در سریال «خانه امن» حسابی جنجالی شد؛ موضوعی که با واکنش عجولانه باشگاه استقلال و صدور یک بیانیه زودهنگام روبرو شد که بلافاصله با روشن شدن ابعاد موضوع داستان واقعی سریال، مخاطبان فضای مجازی بیانیه باشگاه استقلال را به شدت نقد کردند.

ماجرای جنجالی سریال خانه امن / پوشش لباس استقلال هواداران داعشی+ جزئیات مهم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سریال خانه امن مجموعه ی تلویزیونی در ژانر جنایی سیاسی و امنیتی است سریال خانه امن به کارگردانی احمد معظمی و نویسندگی حسین تراب نژاد است سریال خانه امن این مجموعه نخستین بار از شبکه ی یک سیما از آبان 99 تا به امروز  نیز پخش شده است سریال خانه امن این مجموعه از دو مامور امنیتی به نام حمیدررضا پگاه و امین زندگانی که یکی مسئول تیم ضد تروریستی است و دیگری مسئول تیم مبارزه با مفاسد اقتصادی و پولشویی است سریال خانه امن نمایش های مشابه آن را می توان سریال گاندو ترور خاموش و سارق روح خواند سریال خانه امن داستان واقعی این سریال از تقابل وزارت اطلاعات با داعش هست  

سریال خانه امن

ماجرا از اینجا آغاز می‌شود که در قسمت دو شب قبل سریال «خانه امن» فردی تروریست با پوشس یک هوادار استقلال وارد ورزشگاه آزادی می‌شود و از قسمت‌های مختلف ورزشگاه عکسبرداری می‌کند. باشگاه استقلال با دیدن این تصاویر به سرعت وارد عمل می‌شود و در جلسه‌ای زودهنگام بیانیه‌ای صادر می‌کند و این اقدام را زیر سوال می‌برد.

در ادامه سازندگان سریال توضیح می‌دهند که «عجله نکنید»؛ در قسمت‌های بعدی اصل داستان را متوجه می‌شوید! این اظهارات برخی افراد را قانع نمی‌کند و کماکان بر موضع خود استوارند.

برای درک بهتر موضوع قسمتی از پشت صحنه سریال که در آن تروریست داعشی این بار در پوشش هوادار پرسپولیس وارد ورزشگاه می‌شود، در فضای مجازی منتشر می‌شود.

ابعاد قصه کمی روشن‌تر می‌شود اما این هنوز همه ماجرا نیست. برخی رسانه‌ها هم که سواد رسانه‌ای‌شان تعریف چندانی ندارد و البته اطلاعات غلطی هم از قصه سریال به آن‌ها رسیده، در این بخش از کار میدان‌دار می‌شوند و می‌گویند چرا سازندگان سریال اصلا پرسپولیس و استقلال را انتخاب کردند و با هجمه به سازندگان مجموعه و مدیران رسانه ملی، آن‌ها را فاقد سواد رسانه‌ای خطاب می‌کنند و می‌گویند چرا استقلال و پرسپولیس برای قصه سریال انتخاب شدند!

اما اصل ماجرا چیست؟

ماجرا از این قرار است که در واقعیت تروریست‌ها قصد داشتند در یکی از دربی‌های پایتخت - که نتیجه آن‌ هم با تساوی دو بر دو به پایان رسیده بود- بمبی را منفجر کنند. تروریست‌ها برای این اقدام، شخصی را برای ارزیابی ورزشگاه به بازی‌های گذشته هر یک از دو تیم (قبل از دربی) اعزام می‌کنند تا از قسمت‌های مختلف ورزشگاه عکسبرداری کنند و شرایط را برای اقدام تروریستی در موعد مقرر آماده کنند که در نهایت...

اگر منتقدان کمی صبور بودند و منتظر می‌ماندند تا قصه سریال تمام شود و آن وقت اگر مجاب نشدند دست به اعتراض و بیانیه می‌زدند، با واکنش منفی مخاطبان و هواداران خود روبرو نمی‌شدند. اما تعجب بیشتر از برخی رسانه‌هاست که علاوه بر انتشار اخبار حاشیه‌ای در این زمینه با ارائه اطلاعات غلط به مخاطبان، تحلیل‌های عجیب و غریبی هم کردند و پاسخ‌های منتقدان خود را هم پیش پیش دادند و آن‌ها را به نداشتن سواد رسانه‌ای متهم کردند.

بارها و بارها این اتفاق افتاده که صنوف و گروه‌های مختلف از پزشکان و مهندسان گرفته تا اقوام و شهرهای مختلف نسبت به موضوعات مطرح شده در سریال‌ها و فیلم‌ها به سرعت واکنش نشان دادند و خواستار توقف پخش آثار شدند. در بسیاری از این موارد سوءتفاهم و تصمیم زودهنگام و مشاوره غلط موجب اتخاذ تصمیمی نادرست شده است. البته در مواردی هم نکات مطرح شده درست و قابل تامل بوده است. این موضوع نشان می‌دهد می‌بایست علاوه بر بالا بردن ظرفیت‌ها و البته صبور بودن، سواد رسانه‌ای بیش از پیش تقویت شود؛ موضوعی که بیش از همه وظیفه رسانه‌هاست.

سریال خانه امن

کشته شدن ۱۲ داعشی در نینوای عراق

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق از کشته شدن ۱۲ عنصر گروه تروریستی داعش در عملیاتی امنیتی در استان نینوای این کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از ایرنا، در بیانیه سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق آمده است: براساس اطلاعات دریافتی، یگان‌های دستگاه مبارزه با تروریسم امروز در عملیات خود در منطقه «بادوش» در غرب شهر موصل در استان نینوا ۱۲ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش را کشتند.

 عملیات با پشتیبانی هوایی صورت گرفته

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیرو‌های امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریست تلاش می‌کنند. برچسب ها: نینوا ، عراق ، داعش ، داعشی ، یحیی رسول ، ارتش عراق