چه مواقعی می توان از پنجره دوجداره ارزان استفاده کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منظور از پنجره دوجداره ارزان آن است که در ساخت آن از پروفیل upvc ارزانتری استفاده شده تا در نهایت قیمت تمام شده محصول کاهش پیدا کند. این موضوع در هنگام بازسازی یا ساخت ساختمان مهم است .

 اما سوالی که پیش می آید آن است که آیا چنین پنجره ای از استانداردهای لازم برای استفاده در ساختمان های مختلف و مناطق با شرایط آب و هوایی مختلف برخوردار است؟ آیا چنین پنجره‌ای دارای دوام و استحکام کافی است یا پس از مدتی ناچار به تعویض و یا تعمیر آن خواهید شد؟

 در ادامه مطلب قصد داریم تا پاسخ چنین سوالاتی را بررسی نماییم.

 ویژگی های پنجره دوجداره ارزان

 پنجره دوجداره ارزان دارای ویژگی هایی به شرح زیر است:

  1. پروفیل های upvc دارای گریدهای A تا C هستند که در مورد پنجره دوجداره ارزان از گرید B استفاده می شود.
  2. شیشه پنجره دوجداره ارزان از نوع نیمه صنعتی اما دارای استاندارد فرآوری شده است.
  3. یراق آلات مورد استفاده در آنها باید از نوع تک حالته با لولای قابل رگلاژ باشد. تنها چنین لولاهایی استحکام کافی برای تحمل وزن لنگه بازشو را دارند.
  4. گالوانیزه مورد استفاده در داخل پروفیل های upvc باید از نوع U شکل با ضخامت حداقل یک میلیمتر باشد.
  5. رنگ پروفیل سفید است.
  6. لاستیک های هوابندی و آب بندی مورد استفاده در آن معمولی است.

اینها حداقل استانداردهای لازم برای پنجره دوجداره ارزان هستند که در نهایت کیفیت قابل قبولی را ارائه می دهند. هر چند این کیفیت در سطح عالی قرار نمی گیرد.

 استفاده از پنجره دوجداره ارزان برای چه مواردی مناسب است؟

725

  1. پنجره های کوچک
  2. مناطق با آب و هوای معتدل و شدت تابش کم
  3. مناطق با آلودگی صوتی پایین
  4. تمایل به نصب پنجره های ساده

1. پنجره های کوچک

اگر پنجره های ساختمان شما ابعاد کوچک و استانداردی را دارد، می توانید از پنجره های دوجداره ارزان استفاده کنید. زیرا هرچه ابعاد پنجره گسترش پیدا کند، پنجره های دوجداره ارزان به دلیل upvc و گالوانیزه ضعیفی که دارند تحمل وزن بالای شیشه را نخواهند داشت.

2. مناطق با آب و هوای معتدل و شدت تابش کم

 در مناطق با آب و هوای معتدل اختلاف درجه حرارت شب و روز اندک است. این فاکتور به همراه شدت تابش کم منجر به آسیب دیدن پنجره نمی شود.

 در صورتی که در مناطق کویری و سردسیر که شب‌ها هوای سردی را تجربه می کنند و همچنین شدت تابش خورشید زیاد است، این شرایط باعث می‌شود تا پنجره دچار تغییر رنگ شده و حالت اولیه خود را از دست بدهد.

در مناطق سردسیر باید از پنجره‌هایی استفاده شود که در طول روز بیشترین مقدار نور خورشید را جذب کند و در هنگام شب حرارت جذب شده را از دست ندهد.

 اصولاً برای مناطق سردسیر از پنجره های upvc با گرید A استفاده می‌شود. حتی در مواردی شیشه های سه جداره و تماما صنعتی استفاده می شود.

 همچنین توجه داشته باشید که از پنجره دوجداره ارزان برای قسمت‌های نورگیر ساختمان نیز نمی توان استفاده کرد.

3. مناطق با شدت آلودگی صوتی پایین

 اگر ساختمان شما در مناطق خلوت و کم تردد شهر قرار دارد می توانید از پنجره های دوجداره ارزان‌قیمت استفاده کنید. در غیر این صورت به هیچ عنوان پروفیل upvc با گرید B مناسب نیستند. بلکه بایستی از انواع گرید A با آپشنهای اضافی چون شیشه های لمینت و یراق آلات دو حالته آلمانی استفاده کنید تا شدت آلودگی صوتی به حداقل خود برسد. برای جلوگیری از ورود حشرات موذی هم میتوانید به همراه پنجره توری پنجره هم سفارش دهید.

4. تمایل به نصب پنجره های ساده

 اگر تمایل دارید تا برای ساختمان خود از پنجره های با طراحی های ساده استفاده کنید برای مثال حالت بازشو پنجره ساده باشد و یا رنگ خاصی مد نظر خود نداشته باشید، پنجره های دوجداره ارزان اقتصادی ترین انتخاب برای شما هستند. زیرا این پنجره ها تنها در رنگ سفید ساده تولید می شوند و قابلیت باز شوندگی در مدل های کشویی را ندارند.

 چرا در حالت کشویی پنجره فقط تا ۸۰ درصد عایق صدا است و بایستی در ساخت آن از یراق آلات آلمانی استفاده شود تا غلطک های آن تحمل وزن بالای شیشه را داشته باشد.

 نکات خرید پنجره دوجداره ارزان

726

 اگر قصد خرید پنجره دوجداره ارزان را دارید، در هنگام انتخاب به نکات زیر دقت کنید تا پنجره دو جداره دارای حداقل استانداردهای زیر باشد:

  1. گالوانیزه داخلی 
  2. لاستیک آب بندی
  3. لولا
  4. شیشه
  5. کیفیت ساخت
  6. نصب پنجره

1.  گالوانیزه داخلی 

عامل اصلی استحکام پنجره به نوع گالوانیزه آن است که حتماً بایستی از نوع U شکل با ضخامت حداقل یک میلیمتر باشد.

2. لاستیک آب بندی

 اگر لاستیک آب بندی از انواع بی کیفیت باشد به مرور زمان در اثر تابش و با درجه حرارت تکه تکه شده و در نتیجه شاهد نفوذ سرما و گرد و غبار از پشت لوله‌های کنار دستگیره خواهید بود.

  .3لولا

 لوله های معمولی و بی‌کیفیت تحمل وزن خوبی نداشته و به مرور زمان باعث می شوند تا پنجره به سختی باز و بسته شود.

 .4شیشه

 در ساخت پنجره دوجداره نباید از شیشه های غیر استاندارد استفاده شود. شیشه هایی که در شیشه بری فرآوری شده، فاقد رطوبت گیر هستند و میان دو لایه آنها گاز آرگون تزریق نشده است. این ها فاقد استاندارد لازم برای ساخت پنجره دوجداره می باشند.

 .5کیفیت ساخت

 عدم استفاده از تجهیزات و ماشین آلات استاندارد و همچنین نداشتن نیروی متخصص باعث می‌شود تا کیفیت ساخت محصول کاهش یابد.

 .6نصب

 در هنگام نصب نیز حتما باید از چسب سیلیکون استفاده شده و فوم پلی اورتان تزریق شود.

 با توجه به مطالب ارائه شده می‌توان نتیجه گرفته پنجره دوجداره ارزان به معنای یک پنجره بی کیفیت نیست. بلکه از حداقل استانداردها برخوردار است و خرید آنها برای استفاده در پروژه های ساختمانی با تعداد تقاضا و حجم بالا دارای صرفه اقتصادی است. البته استفاده از این پنجره ها مشروط به داشتن شرایطی است که در این مطلب بطور مفصل توضیح داده شد.

 اگر به دنبال تولید کننده مطمئن برای تهیه پنجره دوجداره ارزان هستید، ما به شما ماناپنجره معرفی می کنیم.

این شرکت با در اختیار داشتن خط تولید و ماشین آلات پیشرفته و مکانیزه، پنجره هایی با کیفیت ساخت ممتاز را روانه بازار می سازد.

سفارشی سازی پنجره ها بر اساس درخواست مشتریان و با رعایت حداقل ضوابط استانداردها انجام می‌شود.

 میتوانید از روش گفته شده در سایت محاسبه آنلاین قیمت پنجره دو جداره را خودتان انجام دهید. ضمن آنکه برای سفارش های با حجم بالا تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

 شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

آدرس وبسایت:

manawinco.com

تلفن ثابت:

۰۲۱۲۲۵۶۰۹۱۲

۰۲۱۲۲۵۶۰۹۰۷

تلفن همراه:

۰۹۱۹۶۳۵۷۸۲۱