کارت واکسن برای سفرهای خارجی اجباری شد

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با وجود استمرار همه‌گیری کرونا، کشورهای مختلف محدودیت‌های خود را پله به پله کاهش داده‌اند. این کاهش اعمال پورتکل‌های بهداشتی، مستقیما به سرعت واکسیناسیون کشورها ربط دارد. در بین کشورهای منطقه ترکیه با واکسیناسیون کامل حدود 50٪ از شهروندان خود پیشتاز است. اما سوالی که مطرح است؛ آیا در ترکیه مانند ارمنستان به گردشگران خارجی واکسن زده می‌شود؟ اقامت ترکیه می‌تواند تضمینی برای دریافت واکسن باشد؟ برای پاسخ به این سوال‌ها بیایید نگاهی به وضعیت کنونی کرونا در ترکیه بیندازیم.وضعیت کرونا در ترکیه

ترکیه در ابتدای همه‌گیری کرونا ویروس با اعمال محدودیت‌های سخت، سعی در کنترل شیوع بیماری داشت. تا جایی‌که به دستور مستقیم رئیس‌جمهور اردوغان صندلی‌های پارک‌ها برای جلوگیری از اجتماع جمع‌آوری شد.

در برخی زمینه‌ها ترکیه در جهان پیشتاز بود، برای مثال آموزش از راه دور. برای کشوری که اقتصادش بر مبنای توریسم رشد کرده، کرونا کابوس وحشتناکی است. با این حال از تابستان گذشته محدودیت‌ها هوشمند‌ شدند. گردشگران خارجی با PCR منفی اجازه‌ی ورود به ترکیه را پیدا کردند. و گردشگری تا حدودی رونق گرفت.آمارها به ما چه می‌گویند؟

بر اساس آمارهای رسمی تاکنون 6,682,834 در ترکیه به کرونا مبتلا شده‌اند. که از این تعداد 60 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشترین آمار فوتی کرونا در ترکیه در تاریخ 15 اردیبهشت 1400 به تعداد 347 نفر گزارش شده. درست زمانی که واکسیناسیون در ابتدای راه خود بود. تزریق واکسن کرونا در ترکیه از اسفند ماه 1399 آغاز شد. و در حال حاضر حدود 40 میلیون نفر از شهروندان ترکیه 2 دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

با وجود واکسیناسیون سریع و گسترده، 50 درصد از جمعیت ترکیه نیاز به دریافت 1 یا 2 دوز واکسن دارند. محدودیت‌های کرونایی در ترکیه هنوز حذف نشده. آمار مبتلایان به کرونا مجددا رو به افزایش است و تعداد فوتی‌ها بالای 200 نفر گزارش شده.

برای همین دولت ترکیه طرح قرنطینه‌ی هوشمند را در دستور کار خود قرار داده. به صورتی که برای دریافت برخی خدمات شهری باید کارت واکسن یا جواب منفی تست PCR ارائه شود. برای مثال ورود به سالن‌های تئاتر، سینما، کنسرت، وسایل حمل و نقل عمومی و سفرهای بین شهری مشمول این قانون جدید می‌شوند.