همه چیز درباره سفر، اقامت و بلیط هواپیما عسلویه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عسلویه یکی از شهرهای مهم جنوبی ایران است که عنوان بزرگ‌ترین مرکز گاز ایران را از آن خود کرده است. این شهر یکی از مقصدهای مهم کار و تجارت در منطقه است. به همین دلیل افراد بسیار زیادی برای مقاصد کاری و تفریحی بلیط هواپیما خریداری کرده و به این شهر سفر می‌کنند.

جمعیت اولیه شهر عسلویه مردمان محلی و بومی بودند اما رفته رفته افراد بسیار زیادی از همه جای ایران به عسلویه رفتند و در این شهر به کار و زندگی مشغول شدند. عسلویه از اهمیت ویژه‌ای در منطقه برخوردار است. سواحل زیبا، بندر چشم‌نواز، طبیعت منحصربفرد، مراکز گردشگری و ... همگی باعث شده‌اند تا طرفداران سفر به عسلویه افزایش پیدا کنند.

سفر به عسلویه

عسلویه یک شهر جنوبی است که در استان بوشهر واقع شده است. این شهر به واسطه پالایشگاه‌ها و مراکز پتروشیمی به سرعت پیشرفت کرده است و به یکی از مهم‌ترین شهرهای جنوبی ایران تبدیل شده است. گردشگری عسلویه در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفت. سواحل زیبایی در اطراف این شهر وجود دارند که تماشای آن خالی از لطف نیست. فاصله این شهر تا بوشهر ۲۷۶ کیلومتر است و از بندر مقام تا عسلویه نیز مسافتی معادل ۱۲۴ کیلومتر را شامل می‌شود.

تماشای کرانه خلیج فارس از بوشهر تا بندر مقام تجربه بسیار لذت‌بخشی است که پیشنهاد می‌کنیم از تماشای آن غافل نشوید.

بهترین زمان سفر به عسلویه

همان طور که می‌دانید شهرهای جنوبی ایران نسبت به دیگر شهرهای ایران گرم‌تر هستند. عسلویه نیز به دلیل نزدیکی به خلیج فارس آب و هوایی شرجی و گرمی دارد. از اوایل بهار تا اواسط پاییز دمای هوا بسیار بالا می رود و میزان رطوبت موجود در هوا نیز افزایش پیدا می‌کند.

از اواسط پاییز تا اواخر زمستان هوای عسلویه رو به خنکی می‌رود. این زمان‌ها بهترین وقت سفر به عسلویه هستند. زیرا آب و هوای این شهر معتدل‌تر می‌شود و میزان رطوبت هوا نیز بسیار کاهش پیدا می‌کند. اگر به دنبال سفر ارزان به عسلویه هستید، بلیط هواپیما خود را در نیمه اول سال رزرو کنید.

ایرلاین‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و با توجه به قیمت، زمان پرواز، خدمات و ... هر یک را رزرو کنید.

دیدنی‌های عسلویه
مثلث2

 

این شهر دارای جاذبه‌های گردشکری بسیار زیادی است. با این که عسلویه آب و هوای گرمی دارد اما جاذبه‌های طبیعی آن بسیار خیره کننده هستند. پارک ملی نایبند یکی از مشهورترین جاهای دیدنی عسلویه است. این پارک یک منطقه محافظت شده است که گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی را در خود جای داده است. جنگل‌های حرا یکی دیگر از مناطق دیدنی این شهر هستند که توجه هر گردشگری را به خود حذب می‌کنند.

دریای زلال، پاک و ساحل زیبای عسلویه از دیگر مناطق دیدنی این شهر هستند که پیشنهاد می‌کنیم هم در عصر و هم در شب به آن مراجعه کنید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید.

در ادامه سفر می‌توانید به سمت جاذبه‌های طبیعی همچون آبشار درزو بروید و به آب‌تنی و عکاسی مشغول شوید. پارک ساحلی نخل و سد بستانو نیز از دیگر جاهای دیدنی عسلویه هستند.

غار دریای بنود، روستای هاله، موزه مردم شناسی عسلویه، آسیاب آبی، چشمه کلات و دهکده گردشگری پازارگاد از دیگر مناطق دیدنی این شهر هستند.

ساحل عسلویه

عسلویه زیباترین سواحل را در خود جای داده است. ساحل نایبند این شهر نیز از شهرت زیادی برخوردار است و طبیعت آن بسیار زیبا و چشم نواز است. می‌توانید در این ساحل زیراندازی بیندازید و به تماشای دریا بپردازید. در برخی از روزهای سال پرندگان دریایی و مهاجر روی سطح آب پرواز می‌کنند.

راه‌های سفر به عسلویه

  • تور عسلویه: بهترین راه سفر به این شهر استفاده از تور عسلویه است. به کمک تور می‌توانید برای سفر خود زمان بندی کنید و در هزینه‌های مربوط به سفر نیز صرفه جویی کنید.

هزینه تور عسلویه به پکیج و خدمات آن بستگی دارد و امکانات آن متفاوت است. قیمت این تورها از یک و نیم میلیون تومان آغاز می‌شود.

  • استفاده از هواپیما: بلیط هواپیما عسلویه را می‌توانید تقریباً از تمامی شهرهای ایران خریداری کنید. هزینه بلیط به ایرلاین و خدمات آن بستگی دارد و اغلب از ۸۰۰ هزارتومان به بالا شروع می‌شود. استفاده از بلیط لحظه آخری و یا چارتری نیز گزینه خوبی است که باعث می‌شود در هزینه‌های سفر شما صرفه‌جویی شود.

فاصله هوایی تهران تا عسلویه معادل ۹۲۰ کیلومتر است و مدت زمان پرواز یک ساعت و ۲۰ دقیقه است.

  • استفاده از خودروی شخصی: اگر قصد ندارید از هواپیما یا تور عسلویه در سفر استفاده کنید، می‌توانید به کمک خودروی شخصی به این شهر سفر کنید. سفر با ماشین شخصی بسیار هیجان‌انگیز است. برای سفر باید مسیر تهران، اصفهان، آباده، شیراز-عسلویه را انتخاب کنید و مسافتی معادل ۱۲۷۰ کیلومتر را طی کنید.
  • سفر به عسلویه یا قطار: از تهران مسیری برای سفر به عسلویه به واسطه قطار وجود ندارد. اما اگر دوست دارید  از قطار استفاده کنید، می‌توانید به بندرعباس سفر کنید و مابقی مسیر به سمت عسلویه را سوار قطار شوید.
  • سفر به عسلویه با اتوبوس: اتوبوس نیز همانند قطار به صورت مستقیم از تهران وجود ندارد. باید برای شهری مانند بوشهر بلیط بگیرید و پس از آن به عسلویه سفر کنید. قیمت بلیط اتوبوس تهران به بوشهر بالای ۲۰۰ هزار تومان است.

اقامتگاه در عسلویه

در سال‌های اخیر گردشگری در عسلویه بسیار رونق داشته است. هتل های متعددی در این شهر وجود دارد که می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید. از هتل‌های مشهور این شهر می‌توان به هتل ریم رام، رمیله و هتل آپارتمان چریف و ... اشاره کرد. کمترین قیمت هتل به ازای هر شب در عسلویه مبلغی معادل ۴۷۰ هزار تومان و بیشترین آن ۱ میلیون و پانصد هزارتومان است. اقامتگاه‌های ارزانتری همچون مهمانپذیر فارس نیز در این شهر وجود دارند.

اقامتگاه‌های متفاوت بومگردی نیز در اطراف عسلویه وجود دارند که باکیفیت هستند. اقامتگاه آهید در شیرینو، الفریج، سنیار و ... از جمله مشهورترین اقامتگاه‌های این شهر هستند.
مثلث3

خورد و خوراک عسلویه

عسلویه شهر کوچکی است اما رستوران‌های متنوعی دارد. با هر رنج قیمتی که در نظر گرفته‌اید می‌توانید در این شهر غذا نوش جان کنید. از رستوران‌های مشهور این شهر می‌توان به رستوران زعفران، کلاسیک، آبشار، تبریزی، پایتخت، آرسین، رمیله و ... اشاره کرد. فست‌فودهای باکیفیتی نیز در این شهر وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مراکز خرید عسلویه

عسلویه بازار سنتی بسیار زیادی دارد. بازار ماهی فروشان، چهارشنبه بازار، مرکز خرید بزرگ، مجتمع رویال عسلویه و مجتمع زیتون عسلویه از مراکز خرید مشهور در این شهر هستند. می‌توانید هر آنچه که نیاز دارید را از این مراکز، خریداری کنید.

در سفر به عسلویه خرید سوغات را فراموش نکنید. دستبافته‌های حصیری، انواع ماهی، انواع خرما، گلیم و قالیچه گزینه‌های خوبی برای سوغات هستند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی همه چیز درباره سفر، اقامت و بلیط هواپیما عسلویه پرداختیم. اگر قصد خرید تور یا بلیط هواپیما به این شهر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از سایت‌های معتبر اقدام کنید. سفرمارکت یک موتور جستجو سفر است که می‌توانید در آن تورها و بلیط‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و بهترین آن‌ها را رزرو کنید.