بهترین مقاصد گردشگری برای نوروز 1401 به انتخاب کجارو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

سفر در نوروز از مهم‌ترین تفریحات ایرانیان در طول سال است و انتخاب مقصد گردشگری نوروزی برای بسیاری از گردشگران، دغدغه‌های مختلفی به‌همراه دارد.

بسیاری از علاقه‌مندان به سفر و گردشگری در طول سال به‌دلیل مشغله‌های کاری فراوان امکان سفر به مقاصد گردشگری مختلف را ندارند. تعطیلات نوروز فرصتی مناسب برای سفر به شهرهای مختلف ایران و همین طور مقاصد خارجی دیگر هستند. شهرهای مشهد و کیش در کشور ما از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری مسافران در نوروز هستند که کجارو تورهای متنوعی برای این شهرها دارد.

تور استانبول نیز از گزینه‌های پرطرفدار میان ایرانیان است که در طول تعطیلات سال نو استقبال فراوانی از آن‌ می‌شود. برای آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری نوروز در ادامه با ما همراه شوید تا متناسب با بودجه و شرایط خود، بهترین گزینه سفر نوروز را انتخاب کنید.

بهترین مقاصد گردشگری نوروز کدامند؟

کشور ایران به‌دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی ویژه اقلیم چهار فصل دارد و به همین دلیل در فصل‌های مختلف سال گزینه‌های متنوعی پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد. نوروز از مهم‌ترین جشن‌های ایرانی و فارسی زبانان جهان است و به‌دلیل تعطیلات گسترده در این زمان در ایران شرایط برای سفرهای طولانی برای بسیاری از علاقه‌مندان به گردشگری مهیا می‌شود.

جزایر جنوبی ایران به‌عنوان مناطقی گرمسیر در کشور ما، در بهار آب و هوایی بسیار دلچسب و دلپذیر دارند. از میان این جزیره‌ها جزیره کیش طرفداران بسیاری بین گردشگران دارد و هر سال در طول تعطیلات نوروز از مسافران زیادی پذیرایی می‌کند. شهر مشهد از دیگر مقاصد محبوب نوروزی میان گردشگران در شهرهای مختلف کشور ما است و در روزهای تعطیلات نوروزی شلوغ‌ترین زمان گردشگری را تجربه می‌کند. به‌جز شهرهای داخلی شهرهای مختلف ترکیه نیز از بهترین مقاصد گردشگری نوروزی هستند و برخی مسافران برای تجربه سفر نوروزی متفاوت شهرهای مختلف این کشور را انتخاب می‌کنند. استانبول به‌عنوان پرترددترین شهر ترکیه میان گردشگران خارجی نسبت به سایر شهرها طرفداران بیشتری دارد و ایرانیان زیادی نیز در تعطیلات نوروز به استانبول سفر می‌کنند.

از دیگر مقاصد گردشگری نوروزی در کشور ما می‌توان به شهرهای شمالی و شهرهای مرکزی ایران که در کویرهای داخل کشور ما قرار دارند، اشاره کرد. گرچه این شهرهای کویری ایران در طول شب در فصل بهار سرد هستند، آب و هوا در طول روز برای بازدید از جاهای دیدنی و گشت‌و‌گذار در نقاط مختلف آن‌ها مناسب است. برای انتخاب تور مناسب در سفر نوروزی خود در ادامه با ما همراه شوید.
م2

در نوروز ۱۴۰۱ به جزیره کیش سفر کنید

اسکله تفریحی جزیره کیش در جوار خلیج فارس از نمای بالا

جزیره کیش در منطقه‌ای با اقلیم گرم در خلیج فارس قرار دارد و یکی از بهترین زمان‌ها در طول سال برای بازدید از این جزیره فصل بهار است. با انتخاب تور کیش کجارو در بهار سال ۱۴۰۱، تجربه‌ای به‌یادماندنی از سفر به این جزیره رنگارنگ و تماشایی به دست می‌آورید. البته برای بازدید از این جزیره تا پایان اردیبهشت ماه هوا مناسب است؛ اما هرچه به پایان بهار نزدیک شویم هوا به سرعت در جزیره کیش گرم می‌شود.

زیر ساخت‌های مناسب گردشگری، برنامه‌های متنوع در طول تعطیلات نوروز، مراکز خرید گسترده، هتل‌ها و رستوران‌های متنوع، سواحل زیبا و جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی در جزیره کیش، علاقه‌مندان به سفر و گردشگری با سلایق مختلف را به این جزیره جذب می‌کنند.

در روزهای نوروز امکان لذت از تفریحات آبی در جزیره کیش را نیز خواهید داشت. سواحل تفریحی این جزیره امکاناتی مانند شاتل، غواصی، کشتی‌های تفریحی و پاراگلایدر دارند که گردشگران را جذب می‌کنند. از مهم‌ترین جاهای دیدنی جزیره کیش نیز می‌توان شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی کاریز، کشتی یونانی و آکواریوم کیش را نام برد.

مشهد؛ مقصد پرطرفدار گردشگری نوروز

مشهد یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشور ما در بهار و به‌خصوص تعطیلات نوروز است و مسافران زیادی با تهیه تور مشهد برای نوروز، تعطیلات آغاز سال خود را در این شهر می‌گذرانند. آب و هوای مشهد گرم و خشک است و زمستان‌ها و تابستان‌ها سرما و گرمای زیاد شرایط را برای سفر به این شهر نامناسب می‌کنند. در فصل بهار هوا در این شهر متعادل و دلپذیر است. گرچه در نخستین روزهای بهار و در روزهای نوروز ممکن است هوا هنوز کمی سرد باشد، حال و هوای مشهد برای علاقه‌مندان به حرم امام رضا (ع) در نوروز جذاب است.

تعطیلات نوروز از شلوغ‌ترین زمان‌های گردشگری در مشهد به شمار می‌رود؛ اما زیر ساخت‌های مناسب در این شهر برای پذیرایی از زائران و گردشگران، امکانات مناسبی را ایجاد کرده است. برای سفر به مشهد در نوروز با برنامه‌ریزی از قبل و تهیه تور مناسب مشهد، می‌توانید تعطیلاتی به‌یادماندنی در این شهر سپری کنید.

در سفر به مشهد در روزهای نوروز می‌توانید طوری برنامه‌ریزی کنید که زمان تحویل سال نو را در حرم امام رضا (ع) باشید. در این زمان مراسم ویژه همراه با آیین نقاره‌زنی در حرم اجرا می‌شود و حال و هوایی خاص به زائران می‌بخشد. مسافران زیادی هر ساله لحظه تحویل سال را در حرم هستند و سال نوی خود را این‌گونه آغاز می‌کنند.

در روزهای نوروز ییلاقات مشهد، پارک‌ها و جاذبه‌های طبیعی اطراف این شهر نیز بسیار زیبا و تماشایی می‌شوند. در سفر نوروزی خود به مشهد زمانی را به گشت و گذار در مناطق خوش آب و هوای اطراف آن مانند شاندیز، طرقبه و پارک جنگلی وکیل آباد اختصاص دهید. از دیگر جاهای دیدنی مشهد و اطراف می‌توان به پارک‌های آبی مشهد، آرامگاه نادرشاه افشار، تنگه ارغوان و آرامگاه فردوسی اشاره کرد.
م3

سفر به استانبول؛ تعطیلات نوروزی متفاوت

تور استانبول انتخاب بسیاری از گردشگران علاقه‌مند به سفرهای خارج از کشور ما در تعطیلات نوروز به شمار می‌رود. گرچه در این زمان از سال آب و هوای استانبول و سایر شهرهای ترکیه هنوز سرد است، به‌دلیل استقبال بالای گردشگران ایرانی در نوروز از سفر به استانبول، هتل‌ها و جاهای دیدنی مختلف این شهر حال و هوای خاصی دارند.

برای سفر به استانبول و سایر شهرهای ترکیه در نوروز زودتر برنامه‌ریزی و تور مناسب خود را انتخاب کنید. هوا در نخستین روزهای فصل بهار در این شهر بین ۱۰ تا ۱۵ درجه بالای صفر است؛ پس حتما لباس مناسب همراه داشته باشید. در روزهای نوروز تورهای مختلف کشتی در تنگه بسفر با میزبانان ایرانی دایر هستند و برنامه‌هایی شاد برای مسافران و گردشگران ایرانی تهیه می‌کنند.

در نخستین روزهای فصل بهار همچنین می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در استانبول مانند مینیاتور پارک، مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، تنگه بسفر و خلیج گلدن هورن بازدید کنید. 

در این مقاله به بررسی بهترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران و ترکیه پرداختیم. انتخاب مقصد گردشگری مناسب، تعطیلاتی متنوع و خاطراتی مانا برای شما خواهد ساخت؛ پس می‌توانید با برنامه‌ریزی مناسب مقصد سفر نوروزی خود را زودتر مشخص کنید.