بهینه سازی عملکرد و عمر خودرو با کمترین هزینه ممکن.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امروزه هر خانواده با توجه به گسترش مسیرهای شهری، صاحب یک الی دو ماشین سواری است. ماشین‌های یک خانواده بخشی از هزینه‌های آن را شامل می‌شوند. این هزینه‌ها اغلب شامل بنزین، انواع بیمه، سرویس‌های فنی، تعویض روغن، تعمیرات و مواردی از این دست خواهند شد. این هزینه‌ها با رعایت نکاتی قابلیت کاهش چند درصدی خواهند داشت. به عنوان مثال می‌توان با استفاده کمتر از خودرو و یا بالادادن شیشه‌ها به هنگام رانندگی، مصرف بنزین و به مراتب آن هزینه‌های بنزین را کاهش داد.

 هر خانواده با توجه به اصول مدیریتی خود می‌تواند هزینه‌های جاری یک خودرو را کاهش دهد. نکته اساسی در بحث هزینه‌های خودرو، پولی است که صرف تعمیرات و خرید قطعات جدید می‌شود. به عنوان مثال اگر شما صاحب یک خودرو برلیانس h330 هستید، طبیعی است که به دلیل مشکلاتی مانند تصادف و یا فرسودگی قطعات مجبور به صرف هزینه‌های بالایی در خصوص تهیه لوازم جلوبندی برلیانس h330 شوید. با توجه به این نکات قصد داریم در ادامه این متن نکاتی را به شما ارائه دهیم که با رعایت آنها نه تنها طول عمر بالاتر ماشین خود را تضمین می‌کنید بلکه هزینه‌های جاری آن را نیز به شکل چشمگیری کاهش می‌دهید.

 

مراقبت از ماشین

بسیاری از افراد پس از خرید یک ماشین جدید بدون توجه به توان ماشین و سلامت آن، بی وقفه و بدون حد و حساب و یا مراقبت مشخصی از آن کار می‌کشند. این شیوه عملکرد نه تنها از عمر مفید ماشین می‌کاهد بلکه شما را مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت به منظور تعمیرات اساسی خواهد کرد. به منظور جلوگیری از چنین موقعیتی و برای اینکه بتوانید در عین استفاده از ماشین خود، سلامتی و هزینه‌های آن را نیز کنترل کنید؛ توصیه می‌شود که نسبت به نکات زیر هوشیار باشید:

  • توان موتور ماشین خود را بشناسید و مطابق با آن از ماشین استفاده کنید.
  • معاینه فنی ماشین را جدی بگیرید و در فواصل معین با بررسی وضعیت ماشین، مشکلات و نواقص کوچک را پیش از اینکه آسیب جدی به بار بیاورند شناسایی کنید.
  • نسبت به تعویض روغن موتور، آب رادیات و مواردی از این دست بیخیال رفتار نکنید.
  • صدا اولین نشانه نقص فنی در ماشین خواهد بود از این رو نسبت به صدای ماشین حساس باشید.
  • قطعات ماشین را در زمان مناسب با لوازم یدکی با کیفیت جایگزین نمایید.

اهمیت به سلامت ماشین و حساس بودن نسبت به نشانه‌های ماشین از رفتارهایی هستند که به کاهش هزینه‌های هنگفت ماشین در آینده کمک خواهند کرد اما مهم‌ترین نکته این است که شما بتوانید در زمان مناسب قطعات فرسوده و خراب ماشین خود را با لوازم یدکی با کیفیت جایگزین نمایید.

مثلث2

عملکرد هوشمندانه در خرید لوازم یدکی خودرو

همان طور که تا به اینجا توضیح دادیم، قطعات ماشین‌ها به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که پس از طی مسافتی مشخص و یا گذر مدت زمان مشخصی کارایی 100% خود را از دست داده و دچار فرسودگی می‌شوند. مهم است که شما بتوانید زمان شروع فرسودگی را شناسایی نمایید و سپس با خرید لوازم یدکی مناسب و با کیفیت از آسیب‌های جدی به سایر قطعات و یا تضعیف عملکرد سایر قطعات جلوگیری نمایید. دقت داشته باشید که کیفیت لوازم یدکی می‌تواند سلامت عملکرد ماشین شما را تضمین کند از این رو منطقی است که با یکبار صرف هزینه کافی برای خرید لوازم یدکی خودرو استاندارد، خود را از سایر خرج‌های اضافی احتمالی در گذر زمان نجات بدهید. به هنگام خرید قطعات یدکی خودرو حتماً نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

·آشنایی کامل با خودرو

خودروها دقیقاً مشابه انسان‌ها دارای اطلاعات معرف بسیار زیادی هستند که آگاهی داشتن از آنها می‌تواند به رفتار مناسب‌تر شما با آنها منجر شود. به هنگام تهیه لوازم یدکی خودرو باید به یاد داشته باشید که هر قطعه بایستی دقیقاً با خودرو شما و ویژگی‌های آن سازگاری داشته باشد. هر خودرو با توجه به اطلاعاتی نظیر سری ساخت، سال ساخت، مدل خودرو و... معرفی می‌شود. آشنایی با این اطلاعات نه تنها به آگاهی بیشتر شما به هنگام معاملات کمک می‌کند بلکه به شناسایی سری مناسب قطعات و لوازم یدکی خودرو نیز کمک خواهد کرد. شما می‌توانید این اطلاعات را به واسطه دفترچه راهنمای خودرو و یا مشورت با تعمیرکار خود به دست بیاورید.

·دنده‌ای یا اتوماتیک؟

جالب است بدانید که بسیاری از قطعات خودروهای دنده‌ای با خودروهای اتوماتیک مشترک هستند اما این اشتراک صرفاً محدود به نام و عملکرد کلی آنها است. اگر بخواهید به طور جزئی بررسی کنید قطعات به کار رفته در هر یک از این انواع ماشین‌ها و از همه مهم‌تر شیوه اتصالات آنها با یکدیگر تفاوت‌های بیشماری خواهند داشت. با توجه به این نکته مهم است که به هنگام انتخاب لوازم یدکی به دنده‌ای یا اتوماتیک بودن ماشین خود دقت داشته باشید و قطعاتی متناسب با خودرو خود تهیه کنید.

·اصالت قطعه

لوازم یدکی موجود در بازار اغلب دارای یک نسخه خارجی و اصلی و یک نسخه مشابه ایرانی هستند. انتخاب از میان این دو دسته با توجه به ملاک‌های بسیاری انجام خواهد شد. در صورتی که شما صاحب یک ماشین خارجی بوده و به طور مثال به دنبال خرید لوازم یدکی اچ سی کراس هستید، ترجیح بر این است که به هنگام تهیه لوازم یدکی حتماً به سراغ نمونه محصولات اورجینال و اصل بروید. ممکن است تهیه لوازم یدکی اورجینال و اصل دشوار باشد یا هزینه بیشتری برای شما به دنبال داشته باشد اما بدین شکل شما می‌توانید از امنیت و کیفیت عملکرد ماشین خود در آینده اطمینان بیشتری داشته باشید و از همه مهم‌تر هزینه‌های اضافی احتمالی آینده را برای خود حذف کنید. تیم یدک مارکت در تلاش هستند تا با ایجاد فضایی امن و فیلتر شده به شما در انتخاب لوازم یدکی مناسب و اورجینال مطابق آنچه نیاز خواهید داشت کمک کنند.

مثلث3

خرید اینترنتی و به صرفه لوازم یدکی خودرو از یدک مارکت

با استفاده از سایت خرید لوازم یدکی خودرو یدک مارکت این امکان را خواهید داشت تا انواع قطعات یدکی اورجینال و با کیفیت مرتبط با ماشین‌های داخلی و خارجی را با قیمتی مناسب، مشاوره خرید و همچنین تضمین کالاو  گارانتی بازگشت وجه تهیه نمایید. نکته جالب توجه در خصوص فعالیت یدک مارکت این است که شما می توانید برای خرید قطعات یدکی خودروهای تازه به بازار معرفی شده  مانند تارا و شاهین را از طریق این فروشگاه آنلاین اقدام کنید.