رکنا: رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از افتتاح و بهره برداری ۲۱۰ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

بهره برداری از ۲۱۰ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری یازمان جنگل ها در دهه فجر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به گزارش رکنا، مسعود منصور با تبریک فرا رسیدن دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر ۲۱۰ پروژه منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰۰ میلیارد ریال در سراسر کشور در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ آب و خاک کشور بسیار مهم و پر اهمیت است، ادامه داد: این طرح‌ها شامل پروژه‌های آبخیزداری، آبخوانداری، کنترل سیل، بیابان زدایی، توسعه جنگل‌ها، احیای مراتع و طرح‌های حفاظتی و حمایتی است که با هدف حفظ آب و خاک، حفاظت از پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش و کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری اظهارکرد: امیدواریم با مشارکت مردم در اجرای این پروژه‌ها گام بلندی در جهت ارتقای سطح منابع طبیعی و آبخیزداری برداریم.

کاشت 500 میلیون اصله نهال ظرف مدت ۱۴ سال با مشارکت مردم

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه به کاشت ۵۰۰ میلیون اصله نهال ظرف مدت ۱۴ سال با مشارکت مردم و ۷۰ نهاد و دستگاه اجرایی در قالب پویش ایران سرسبز و ایران قوی خبرداد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قالب این پویش مردمی، امسال ۶۷۰۰ هکتار جنگلکاری با بذر و نهال در سراسر کشور بر اساس توان اکولوژی مناطق انجام می‌شود.

ایران جزو کشورهای با پوشش کم جنگل است

به گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی سازمان جنگل‌ها منصور همچنین یادآور شد: ایران جزو کشورهای با پوشش کم جنگل است و با جنگل‌کاری و اقداماتی نظیر این پویش در آینده به آن گروه از کشورهایی که در دنیا  بالای ۱۰ درصد جنگل دارند، خواهد پیوست.بهره برداری از ۲۱۰ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری یازمان جنگل ها در دهه فجر

رکنا: رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از افتتاح و بهره برداری ۲۱۰ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.