رکنا: وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان، جان باختگان و واکسیناسیون کرونا در ایران را تا امروز 13 بهمن 1400 اعلام کرد.

آمار کرونا در ایران تا 13 بهمن / کرونا جان 59 ایرانی دیگر را گرفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

   جدیدترین آمار کرونا در ایران اعلام شد. طبق آخرین آمار کرونا، با توجه به آغاز موج ششم کرونا بر مبنای شیوع گسترده امیکرون، آمار کرونا در میان مبتلایان و جان باختگان روزانه رو به رشد گذشته است. متخصصان بهداشتی کشور اسفند را ماه اوج گیری آمار کرونا در ایران با امیکرون می دانند. بنابراین حالا که سویه امیکرون در ایران جولان می دهد، برای جلوگیری از افزایش آمار کرونا در ایران باید رعایت پروتکل های بهداشتی در کشورمان تشدید شود.

به گزارش رکنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، جدیدترین آمار مبتلایان، جان باختگان و واکسیناسیون کرونا در ایران را به شرح زیر اعلام کرد:

تا کنون ۶۰ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۲۶۶ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۶۱ نفر دُز دوم و ۱۸ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۳۸۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۳ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۴۱۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۶۲۱ هزار و ۱۰۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۸ هزار و ۱۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۷۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۴۰۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۵۶۳ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۱۱۵ هزار و ۱۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

یک هزار و ۸۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۴ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۹۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۴۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۳۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.