صدآنلاین: ۱۶ کوهنورد که به قله ۲۸۵۰ متری نواکوه در آبیک قزوین صعود کرده بودند، هنگام بازگشت از قله به علت بوران برف از مسیر خارج و گم شدند.

سرنوشت نامعلوم ۱۶کوهنورد در ارتفاعات قزوین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شنبه 23 بهمن 1400 , 14:45

به گزارش صدآنلاین  ۱۶ کوهنورد که به قله ۲۸۵۰ متری نواکوه در آبیک قزوین صعود کرده بودند، هنگام بازگشت از قله به علت بوران برف از مسیر خارج و گم شدند.

کریمائی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک گفت:عصر جمعه با اعلام خبر مفقودی ۱۶ کوهنورد شهرستان قزوین شامل ۹ زن و ۷ مرد، از طریق تلفن همراه موقعیت این کوهنوردان ردیابی و مشخص شد که در یک معدن متروکه پناه گرفته‌اند.

به گفته کریمائی، تاکنون ۲ تیم از کوهنوردان زبده و آشنا به منطقه برای امدادرسانی به این کوهنوردان اعزام شده‌اند که به علت شرایط بد جوی و برودت هوا و بارش برف ناموفق بوده‌اند.

صبح امروز نیز یک گروه کوهنوردی تازه‌نفس به منطقه نوا کوه اعزام شده است.

همچنین، به گفته رشوند معاون سیاسی فرماندار قزوین، ۵ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر هم به منطقه اعزام شده‌اند و در صورت مساعد شدن هوا، امداد هوایی نیز به منطقه اعزام خواهد شد.

وی اظهار کرد: در مسیر دسترسی به این معدن شاهد بارش برف تا بیش از ۲ متر هستیم و در خوشبینانه‌ترین حالت تا ۲ ساعت دیگر امکان دسترسی و امدادرسانی به کوهنوردان وجود ندارد.