صدآنلاین: در پی برخورد فیزیکی یکی از مسئولان شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با یکی از خبرنگاران بوشهری، مشاور رئیس جمهور از این خبرنگار عذرخواهی کرد.

کتک زدن محمد هادی حاجی‌زاده خبرنگار بوشهری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش صدآنلاین  در پی برخورد فیزیکی یکی از مسئولان شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با یکی از خبرنگاران بوشهری، مشاور رئیس جمهور از این خبرنگار عذرخواهی کرد.

سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه در هفته جاری سفری به استان بوشهر داشت و ضمن بازدید از برخی واحدهای تولیدی، بندر بوشهر، جزیره نگین و اراضی منطقه آزاد بوشهر، نشستی را با برخی فعالان اقتصادی و صنعتی و تجاری استان داشت

در حاشیه بازدید از یکی از واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، محمدهادی حاجی زاده از خبرنگاران صدا و سیما پس از هماهنگی با معاون استاندار و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، مصاحبه‌ای را با سعید محمد در ارتباط با منطقه آزاد بوشهر داشت ولی این مصاحبه به حواشی نامناسبی ختم شد.

برخورد با خبرنگار پس از مصاحبه

محمد هادی حاجی‌زاده با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای انجام این مصاحبه انجام شده بود اضافه کرد: این مصاحبه با درخواست معاون استاندار بوشهر و هماهنگی ایشان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم با مسئولان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز انجام شده بود اضافه کرد: پس از این هماهنگی‌ها با موافقت سعید محمد، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه کشور مصاحبه انجام شد و ایشان هم با اشتیاق، صبر و حوصله به سوالات ما پاسخ داد.

پس از پایان این مصاحبه و هنگامی که سعید محمد و دیگر مسئولان در حال خروج از این واحد صنعتی بودند، یکی از همراهان وی با ابراز ناراحتی از انجام این مصاحبه با خبرنگار بوشهری درگیر شد و با این خبرنگار برخورد فیزیکی کرد.عذر خواهی سعید محمد

پس از گذشت چهار روز و انتشار خبر این درگیری و اعلام انزجار خبرنگاران، رسانه‌ها و شماری از مسئولان استان، پیش از ظهر امروز سعید محمد در تماسی تلفنی از محمدهادی حاجی‌زاده خبرنگار صداوسیما عذرخواهی کرد و به او گفت که «فرد خطاکار تازه به تیم او پیوسته و به‌دلیل این رفتار ناشایست برای تنبیه حتی ممکن است او را اخراج کند.»

سعید محمد افزود: «من ارتباط بسیار خوبی با خبرنگاران و رسانه‌ها دارم و فعالیت‌های شما خبرنگاران را ارج می‌نهم.»

در این چند روز مسئولان استان و اصحاب رسانه پیگیر این حادثه بی‌سابقه بودند و در رسانه‌ها و فضای مجازی استان بازتاب گسترده‌ای داشت.

بیانیه بسیج رسانه

در پی اهانت و توهین به مقام اصحاب رسانه به عنوان پیش قراولان جهاد تبیین و مطالبه گری توسط همراهان یک مسؤول کشوری، سازمان بسیج رسانه استان بوشهر خطاب به متولیان امر بیانیه‌ای به شرح ذیل منتشر کرد.

جامعه جهانی امروز در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای وارد عصر جدیدی شده است، دورانی که دولت‌ها در تلاشند با بهره‌مندی از شگردهای رسانه‌ای علوم شناختی، ضمن هدایت افکار جوامع اقدام به تغییر در جغرافیای بشری عالم کنند. در این میان کشورهای جهان سلطه با تمام توان ظرفیت‌های خود را برای تقویت امپراتوری رسانه‌ای استکبار به میدان آورده‌اند.

همین شرایط و البته موضوعاتی دیگر باعث شد تا فراز آخر بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به اهیمت توجه به تحرکات دشمن و لزوم تقویت جریان رسانه‌ای انقلاب اختصاص یابد.

آنچه آورده شد نشان دهنده اهمیت جایگاه رسانه و لزوم تقویت جریان رسانه‌ای انقلاب توسط متولیان امر است، اما در روزهایی که خانواده همیشه همراه و پیشرو رسانه با کمترین امکانات و تنها با اتکای به قدرت ایمان در میانه میدان جهاد تبیین ایستاده‌اند، شاهد بروز رفتاری به دور از شأن ایشان هستیم.

بی احترامی و اهانت به محمدهادی حاجی زاده، خبرنگار ساعی و توانمند استان بوشهر در حاشیه سفر یک مقام کشوری، موجب تأثر و تألم خاطر مردم استان و به ویژه اصحاب سخت‌کوش رسانه را به وجود آورده که موج همراهی و حمایت‌های مردمی از وی نشان دهنده عمق ارتباط و تعهد اصحاب رسانه به موضوعات و رفع مصائب مردم است.

بی شک آنچه رخ داده کوچک‌ترین خدشه‌ای در عزم و اراده فعالان عرصه رسانه و خادمان مردم ایجاد نخواهد کرد و مجاهدان عرصه اطلاع رسانی و روشنگری با تمام توان در میدان جهاد تبیین و مطالبه‌گری به وظیفه خود عمل خواهند کرد، لذا باید مسئولان امر ضمن دلجویی از اصحاب رسانه به ویژه جناب آقای حاجی زاده، موضوع پیش آمده را تا مواجه برابر آئین‌نامه انضباطی با فرد خاطی دنبال نموده و تمام تلاش خود را جهت پیشگیری از تکرار چنین رفتارهایی به‌کار بگیرند.

این اتفاقات موضوع تازه‌ای نیست و بارها و بارها خبرنگاران رسانه‌های مختلف از سوی همراهان مسئولان کشوری در شهر خودشان مورد هتک حرمت قرار گرفته‌اند.

اهالی رسانه ضمن محکومیت این مسائل، نگران تکرار آن هستند و انتظار می‌رود که مسئولان ضمن برخورد جدی و بازدارنده با این مسائل، مانع از تکرار آن در آینده شوند.