صدآنلاین : فرماندار آبدانان با بیان اینکه هم‌اکنون سراب باغ با کمک ریش‌سفیدان و نیروی انتظامی در آرامش است، گفت: اختلافات در سراب باغ کاملا طایفه‌ای بوده و به اراذل و اوباش ارتباطی ندارد.

جوان ۲۴ ساله قربانی درگیری های طایفه ای در سراب‌باغ ایلام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکشنبه 01 اسفند 1400 , 14:50

به گزارش صدآنلاین  فرماندار آبدانان با بیان اینکه هم‌اکنون سراب باغ با کمک ریش‌سفیدان و نیروی انتظامی در آرامش است، گفت: اختلافات در سراب باغ کاملا طایفه‌ای بوده و به اراذل و اوباش ارتباطی ندارد.

اما حقیقت ماچرای سراب باغ چیست؟ چندی پیش در پی درگیری دو تن از جوانان از ایل‌های مختلف در این شهر یکی از آنان که ۲۴ سال سن داشته به قتل می‌رسد؛ بعد از وقوع این حادثه پدر قاتل، برای ختم شدن قائله این درگیری و ادامه پیدا نکردن درگیری‌ها به قصد خونخواهی فرزندش را به مراجع قانونی و قضایی معرفی می‌کند.

اما در این بین تعدادی از دیگر جوانان این دو ایل که احساساتشان جریحه دار شده بود با خط و نشان کشیدن سعی در انتقام گیری و‌ خون خواهی داشتند که این مسئله باعث وقوع نزاع، مجروحیت و دستگیری بعضی از این افراد از سوی نیروهای انتظامی شهر شد.

اما چند روزی است با درایت مسوولان ارشد شهرستان آبدانان و ریش سفیدان, بزرگان و‌ معتمدین این قائله مقداری آرام شده و روند به سمت توافقی الهی و منطقی به دور از انتقام و خون خواهی پیش می‌رود.

یدالله حاتمی فرماندار شهرستان آبدانان نیز در این خصوص گفت: هفت ماه پیش یک قتل در شهر سراب باغ رخ داد که در حال حاضر قاتل در زندان است اما طایفه مقتول برای خونخواهی بعضا به سمت طایفه قاتل هجوم می‌آورند.

وی با بیان اینکه ۴ نفر در این بین مجروح شده‌اند؛ افزود: در این زمینه ۱۴ نفر نیز بازداشت و راهی زندان شده‌اند.

فرماندار آبدانان با بیان اینکه این موضوع کاملاً اختلاف طایفه‌ای است و ممکن است حتی کسی بیرون از آن حوزه به درگیری ورود پیدا کرده باشد تاکید کرد: به هیچ وجه این موضوع مربوط به اراذل و اوباش نیست و غیر از اختلاف طایفه‌ای چیزی دیگری صحت ندارد.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در صدد هستند که از طریق صلح و سازش به این مسئله خاتمه دهند ولی در صورت عدم صلح قطعاً از طریق دستگاه‌های نظامی و امنیتی مسئله را کنترل خواهیم کرد.

حاتمی با تاکید بر این موضوع که مسئله اراذل و اوباش در شهرستان آبدانان وجود ندارد، تصریح کرد: اگر به هر دلیلی مسئله‌ای رخ دهد که باعث سلب آرامش و امنیت از مردم شود تمام ساز و کارها فراهم می‌شود و در هر نقطه‌ای پاسگاه و کلانتری برای کنترل این موارد دایر شده است.

فرماندار آبدانان در پایان تأکید کرد: هم اکنون نیز سراب باغ در شهرستان آبدانان به لطف ریش سفیدان و‌ نیروهای انتظامی در آرامش قرار دارد و چیزی با عنوان نا امنی به‌چشم نمی‌خورد.