حمله نابهنگام یک قلاده گرگ به ۲ نوجوان هشجینی در شهرستان خلخال، آنان را روانه بیمارستان کرد.

عکسی دلخراش از جای دندان گرگ بر سر نوجوان ۹ ساله
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سه شنبه 03 اسفند 1400 , 12:40

عصر روز گذشته به دنبال بازی چند کودک در پارک کنار جاده در شهر هشجین خلخال، متاسفانه یک قلاده گرگ به ۲ کودک و نوجوان حمله و آنان را از ناحیه سر ودست و گردن زخمی کرد.

به دنبال این حادثه سریعا کودکان دیگر همراه این دو کودک با سنگ و فریاد، گرگ را از محل حادثه دور و سریعا مصدومان به کمک فوریت‌های پزشکی به بیمارستان امام خلخال انتقال یافتند.

به دنبال این حادثه سید جواد یحیی‌زاده، فرماندار شهرستان خلخال به همراه بخشدار خورش رستم و رئیس اداره محیط زیست خلخال در اورژانس بیمارستان امام خلخال حاضر و از این مصدومین عیادت کردند.

 به گفته رضا یعقوب پور متخصص طب اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال، این مصدومین که کودک ۹ ساله و نوجوان ۱۸ ساله بودند در بخش اورژانس بیمارستان پذیرش شدند.

نوجوان ۱۸ ساله به لحاظ آسیب کم و زخم‌های مختصر گزیدگی، به صورت سرپایی درمان و مرخص شد. ولی کودک ۹ ساله به علت گزیدگی از سر و پارگی شدید از ناحیه گوش و سر به سرعت واکسن هاری دریافت و درمان‌های اولیه روی این کودک انجام یافته است.

با دستورات دارویی و به علت وسعت زیاد زخم روی سر، در چند روز آینده نیز این کودک به بیمارستان مراجعه خواهد کرد و کنترل وضعیت وی ادامه خواهد یافت.

یعقوب پور وضعیت عمومی بیمار را خوب اعلام کرده و افزود: با حضور همکاران واکسیناسیون، علاوه بر واکسن هاری، هموگلوبین نیز به این کودک تزریق شد و مراقبت‌های لازم از وی در حال انجام است.

پزشک معالج این کودک گفت: به لحاظ گزیدگی سر و احتمال شکستگی جمجمه، سی تی اسکن لازم از سر این کودک انجام شد و خوشبختانه استخوان سر آسیبی ندیده و خراش‌های گردن نیز به سرعت التیام خواهد یافت.

سید جواد یحیی زاده، فرماندار خلخال نیز از زحمات پرسنل بیمارستان امام خمینی (ره) و اورژانس قدردانی کرده و گفت: خانواده‌ها مراقبت‌های لازم را در محیط‌های بیرون از خانه از کودکان و نوجوانان انجام دهند، حادثه خبر نمی کند.