صد آنلاین : رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از اعلام حریق در یک خوابگاه و نجات جان ۲۵ نفر در شیراز خبر داد.

نجات ۲۵ نفر از میان دود و آتش در آتش سوزی خوابگاه در شیراز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شنبه 07 اسفند 1400 , 15:03

به گزارش صدآنلاین رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از اعلام حریق در یک خوابگاه و نجات جان ۲۵ نفر در شیراز خبر داد.

محمدهادی قانع گفت: حریق صبح امروز، یک ساختمان ۴ طبقه با ۶۰ اتاق که به عنوان خوابگاه استفاده می‌شد را درگیر کرده بود که با حضور به موقع آتش نشانان، حریق مهار شد و ساکنان در محل نجات یافتند.

وی تصریح کرد: در این حادثه یکی از اتاق‌های مجموعه ۲۳ واحدی ۶۰ اتاقه در طبقه دوم، ساختمان چهارطبقه طعمه آتش سوزی شد و دود غلیظی از داخل ساختمان خارج می‌شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز اضافه کرد: آتش نشانان بلافاصله با توجه به حساسیت عملیات و حضور ساکنین در ساختمان، به دو گروه عملیاتی تقسیم شدند که گروه اول اقدام به خاموش کردن آتش و گروه دوم نیز به نجات ساکنان گرفتار در میان دود و آتش مشغول شدند.

قانع خاطرنشان کرد: خوشبختانه آتش نشانان توانستند تعداد ۲۵ نفر از ساکنان که در میان دود و حرارت بدام افتاده بودند را نجات داده و به بیرون از ساختمان انتقال دهند.

او اظهار کرد: آتش نشانان پس از مهار و خاموش کردن کامل آتش سوزی، دود حاصله را به وسیله فن های قوی به بیرون از ساختمان تخلیه کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به اینکه این حادثه مصدومی نداشت، افزود: این حادثه در همان لحاظ اولیه و قبل از سرایت به دیگر واحدها به صورت کامل مهار شد.

به گفته قانع، علت توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شیراز در دست بررسی است.