صد آنلاین : تحقیقات درباره مرگ عجیب مادر و دختر ۳ساله‌اش در جریان آتش‌سوزی آپارتمانشان نشان می‌دهد که احتمالا حریق عمدی بوده و آنها قربانی جنایتی آتشین شده‌اند.

مرگ اسرار آمیز مادر و دختر۳ ساله در آتش سوزی بلوار فردوس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پنجشنبه 12 اسفند 1400 , 15:15

 

به گزارش صدآنلاین تحقیقات درباره مرگ عجیب مادر و دختر 3ساله‌اش در جریان آتش‌سوزی آپارتمانشان نشان می‌دهد که احتمالا حریق عمدی بوده و آنها قربانی جنایتی آتشین شده‌اند.

عصر سه‌شنبه دهم اسفند ماه اهالی ساختمانی در غرب تهران صدای فریادهای پسری جوان را شنیدند که از همسایه‌ها درخواست کمک می‌کرد. صدا از طبقه اول ساختمان به گوش می‌رسید و همسایه‌ها با عجله خود را به آنجا رساندند و با صحنه عجیبی مواجه شدند. در آکاردئونی آپارتمان بسته و قفل بود و پسر 19ساله خانواده درحالی‌که داخل خانه و پشت در قفل شده گرفتار شده بود، فریاد می‌زد که خانه‌شان آتش گرفته است. او که سراسیمه و دستپاچه بود می‌گفت مادر، برادر و خواهرکوچکش در میان شعله‌های آتش گرفتار شده‌اند. در این شرایط بود که همسایه‌ها برای نجات این خانواده به تکاپو افتادند. آنها قفل در را شکستند و پسرجوان را نجات دادند. همزمان ماجرا به آتش‌نشانی گزارش شد و طولی نکشید که آتش‌نشانان در محل حادثه حضور یافتند و به اطفای حریق پرداختند. در جریان این آتش‌سوزی مادر 47ساله خانواده، دختر 3ساله و پسر 14ساله او به‌شدت مصدوم و دچار سوختگی شده بودند که برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند. اما دقایقی بعد از بیمارستان خبر رسید که مادر و دختر 3ساله براثر سوختگی و دودگرفتگی جانشان را از دست داده‌اند و پسر 14ساله همچنان تحت درمان است.

در این شرایط بود که گزارش این حریق مرگبار به قاضی محمد رضا صاحب جمعی بازپرس دادسرای جنایی تهران اعلام شد و او به همراه تیمی از کارآگاهان آگاهی راهی محل حادثه شد. حریق در یک واحد 150متری 3خوابه رخ داده بود. به‌گفته آتش‌نشانی آتش‌سوزی از دو اتاق خواب و بالکن شروع شده و آنجا کاملا سوخته بود اما اتاق خواب سوم سالم بود.

پسر 19ساله خانواده که در این حادثه هیچ‌گونه آسیبی ندیده و همسایه‌ها را خبر کرده بود در تحقیقات به بازپرس جنایی گفت: من و برادرم مریض شده بودیم و علائم سرماخوردگی داشتیم. مادرم به ما قرص داد که به‌نظرم قرص سرماخوردگی بود. پس از خوردن آن به اتاق رفتم تا دقایقی بخوابم و استراحت کنم.

وی ادامه داد: من در یکی از اتاق خواب‌ها، مادرم در اتاق دیگر و برادر و خواهرم هم در یکی از اتاق خواب‌ها خوابیدیم. پس از گذشت دقایقی از خواب پریدم و متوجه بوی دود شدم که در فضای خانه پیچیده شده بود. به سمت اتاق خواب‌ها رفتم و دیدم آتش گرفته‌اند و مادر و برادر و خواهرم داخل اتاق‌ها افتاده‌اند. وحشت زده به سمت در رفتم تا از خانه بیرون بروم و درخواست کمک کنم اما دیدم در قفل است. در این شرایط با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک خواستم که به دادم رسیدند و قفل در را شکستند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که پدر خانواده در زمان حادثه در خانه نبوده است.

از سوی دیگر با انجام تحقیقات اولیه احتمال اینکه حریق عمدی بوده قوت یافته است و در این شرایط بازپرس جنایی دستور تحقیقات بیشتر را صادر کرده تا اسرار این حادثه رازگشایی شود.‌