زلزله ۶ ریشتری حوالی کو خرد در استان هرمزگان را لرزاند.

زلزله ۶ ریشتری استان هرمزگان را لرزاند +جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور این زلزله در ساعت ۲:۴۵ بامداد پنجشنبه در استان هرمزگان حوالی کوخرد رخ داد.

این زمین‌لرزه در ۲۷ کیلومتری کوخرد، ۳۸ کیلومتری جناح و ۴۰ کیلومتری بندر چارک (هر سه در استان هرمزگان) به وقوع پیوست.

مرکز این زمین‌لرزه همچنین ۱۶۵ کیلومتر با بندرعباس – مرکز استان هرمزگان – و ۳۶۸ کیلومتر با شیراز – مرکز استان فارس – فاصله داشته است.

این زمین لرزه در شهر بندرعباس هم احساس شد و موجب ترس وحشت میان مردم شد.

به گزارش مشرق، هنوز از تلفات جانی و مالی احتمالی این زلزله گزارشی منتشر نشده است.

احساس‌شدن زلزله هرمزگان در دبی و امارات

به گفته رسانه‌های عربی، شدت زمین‌لرزه در نزدیکی «بندر لنگه» به‌حدی بوده که در دبی و دیگر شهرهای امارات عربی متحده نیز به‌وضوح احساس شده است.

گزارش سازمان های  آمریکایی و اروپایی از شدت زلزله هرمزگان

 

مرکز مرکز تحقیقات زمین‌شناسی آمریکا (USGS)، شدت این زمین‌لرزه را ۵.۸ ریشتر، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۵۷ کیلومتری بندر لنگه اعلام کرد.

مرکز زمین‌شناسی اروپا-مدیترانه (EMSC) نیز بر اساس داده‌های اولیه نوشت: که قدرت این زمین‌لرزه حدود ۶ ریشتر و محل آن در ۵۸ کیلومتری شمال غربی بندر لنگه بوده است.

ثبت اولین پس لرزه؛ ۴.۱ ریشتر در ساعت ۲ و ۵۷ دقیقه

دومین زمین لرزه ای به قدرت ۴.۱ ریشتری ساعت ۲ و ۵۷ دقیقه بامداد روز پنجشنبه حوالی کوخرد در شهرستان بستک از توابع استان هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۸ کیلومتری زمین رخ داد.

ثبت دومین پس لرزه این بار  ۴ ریشتر

دومین پس لرزه به قدرت ۴ ریشتر ساعت ۳ و ۴ دقیقه حوالی کوخرد در شهرستان بستک از توابع استان هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه در مختصات طول جغرافیایی ۵۴.۶۲ و عرض ۲۶.۹۳ در عمق ۱۱ کیلومتری زمین رخ داد.

 

به گزارش مشرق، پیش از این زمین لرزه بزرگی به قدرت ۶ ریشتر حوالی کوخرد را لرزاند. تا دو کنون دو پس لرزه به قدرت ۴.۱ و ۴ ریشتر در کوخرد استان هرمزکان ثبت شد.

ویدیوی دریافتی: سوپرمارکتی در روستای آسو در ۹ کیلومتری کوخرد

تیم های ارزیاب و امداد و نجات در روستاهای بستک حضور یافتند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تیم های ارزیاب و امدادی علوم پزشکی در روستاهای بستک در حال برآورد خسارت احتمالی هستند.

فاطمه نوروزیان در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح اقدامات صورت گرفته در شهرستان بستک جهت ارزیابی مناطق زلزله زده بیان داشت: به غیر از قطعی برق در یکی از محلات روستای کوخرد گزارش دیگری دریافت نشده است.

وی عنوان کرد: تیم های ارزیاب در روستاهای لاوردین و انزره حضور یافته اند.

اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه/ ارتباط تلفنی چند روستا قطع شده است

مدیرعامل هلال احمر استان هرمزگان اعلام کرد: به محض وقوع زلزله ارزیابی تیم‌های هلال احمر با تک تک روستاهای نزدیک به کانون زلزله آغاز شد که فعلا گزارشی مبنی بر وجود خسارت اعلام نشده است.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه تماس تلفنی با روستاهای دورتر برقرار نشد، منتظر گزارش تیم‌های ارزیاب که به این روستاها اعزام شدند هستیم تا جزئیات را در خبرهای بعدی اعلام کنیم.

فرمانداری بستک: خسارت جانی گزارش نشد

سرپرست فرمانداری بستک گفت:خوشبختانه تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است و به غیر از قطعی برق یکی از روستاها و ترک خوردکی دیوار چند منزل هنوز گزارش دقیقی دریافت نشده است.