معاون اجتماعی پلیس راهور از کاهش ۲۶درصدی فوتی ها در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

کاهش ۲۶ درصدی  فوتی ها در  نوروز ۱۴۰۱
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به‌ گزارش مشرق، سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور صبح امروز در نشست خبری عملکرد نوروزی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اظهار داشت: امسال به دلیل کاهش دما در استان‌های شمالی کشور، شاهد افزایش سفرها به استان‌های جنوبی بودیم.

جهانی ادامه داد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ درصد به صورت میانگین رشد تردد داشتیم. در این میان به صورت منظم رانندگان را کنترل کردیم و تقریبا به تمام مالکان خودروها پیامک‌های آموزشی ارسال کردیم و به دو میلیون راننده نیز پیامک هشدار رانندگی پرخطر ارسال شده است.

وی به آمار فوتی‌های نوروز امسال اشاره کرد و افزود: فوتی‌ها در نوروز امسال ۷۴۶ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. این درحالی است که شاهد رشد سفر و افزایش ترددها بودیم.

جهانی در ادامه گفت: امسال شاهد حضور رئیس جمهوری در مرکز فرماندهی ستاد راهور بودیم و در ادامه نیز معاون اول رئیس جمهوری، وزیر کشور و سایر مسئولان نیز با حضور در این ستاد از پلیس راهور حمایت کردند.

معاون اجتماعی پلیس راهور خاطرنشان کرد: امسال تمام سعی ما بر این بود که شاهد کاهش تصادف‌ها باشیم و در این میان همه دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی و گردشگران به صورت شبانه‌روزی تلاش کردند تا خاطره خوبی از سفر در نوروز ۱۴۰۱ برای مردم به یادگار بماند.