سقوط پاراگلایدر در قله فیله قوس در سایت مشرف به دریاچه زریوار موجب کشته شدن مسافر و مصدومیت خلبان شد.

جزئیات سقوط مرگبار پاراگلایدر در مریوان/ خلبان ۱۴ ساله زنده ماند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دوشنبه 29 فروردین 1401 , 17:56

  • کامران رحیمی رییس انجمن پاراگلایدر‌های شهرستان مریوان در مورد جزئیات این خبر اظهار کرد:  ساعت ۲۰ روز گذشته یک مورد سقوط پاراگلایدر در سایت پروازی مشرف به دریاچه زریوار گزارش شد.

وی خاطرنشان کرد: نیرو‌های فوریت پزشکی بلافاصله به محل اعزام شدند و خلبان و مسافر آن را که به شدت مصدوم شده بودند به بیمارستان منتقل کردند.

رحیمی تصریح کرد: متاسفانه در این حادثه مسافری به نام برهان رازدار ۲۵ ساله اهل شهرستان مریوان به دلیل شدت جراحات و خونریزی داخلی در ساعت ۲۰ در بیمارستان جان خود را از دست داد.

 

رییس انجمن پاراگلایدر‌های شهرستان مریوان گفت: خلبان نیز به نام ژوبین اسد رخ ۱۴ ساله اهل شهرستان مریوان از ناحیه پا دچار شکستگی شد و در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت.

رحیمی خاطرنشان کرد: خلبان که فردی نوجوان و فرزند مربی پارگلایدر است فاقد مجوز پرواز بوده و به صورت غیرقانونی اقدام به پرواز کرده است و باعث کشته شدن یک نفر و مصدومیت خودش شد.

وی تصریح کرد: کسانی که دارای مدارک قانونی شامل بیمه، گواهینامه پرواز و تجهیزات به روز منطبق با استاندارد‌های لازم باشند مجوز پرواز دارند.

به گفته وی، خلبان هیچکدام از مدارک لازم و قانونی را نداشت و پدرش که مربی و مدارک لازم را دارد مجاز به پرواز بود و ما هم بار‌ها به کسانی که فاقد مجوز‌های قانونی هستند تذکر داده ایم که نباید اقدام به پرواز کنند.

به گفته وی، در حال حاضر در شهرستان مریوان تنها سه نفر مجوز پرواز پاراگلایدر را دارند.

رییس انجمن پاراگلایدر‌های شهرستان مریوان گفت: نامه اداره ورزش و جوانان شهرستان مریوان نیز مبنی بر ممنوع بودن پرواز برای کسانی که فاقد مجوز قانونی هستند به دست ما رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: انجمن پاراگلایدر‌های شهرستان مریوان تذکر‌های لازم را در این راستا اعلام کرده و پرواز دیروز نیز که منجر به این حادثه تلخ شد بدون اطلاع ما بوده است.