زورگیران مسلحی که روی پل‌های عابر پیاده در بزرگراه صد متری مشهد، گوشی تلفن و اموال رهگذران را می‌ربودند با تلاش ماموران کلانتری سپاه به دام افتادند.

پایان زورگیری وحشتناک روی پل‌های عابر پیاده در مشهد/ گذاشتن اسلحه روی شقیقه برای گرفتن رمز کارت بانکی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سه شنبه 30 فروردین 1401 , 13:17

  •  زورگیران مسلحی که روی پل‌های عابر پیاده در بزرگراه صدمتری مشهد، گوشی تلفن و اموال رهگذران را می‌ربودند با تلاش ماموران کلانتری سپاد به دام افتادند. ظهر یک شنبه گذشته بود که جوان 22 ساله‌ای پله‌های پل عابر پیاده در خیابان طرحچی 55 را بالا رفت تا به آن سوی بزرگراه برود اما چهار چشم پلید از دو سوی پل عابر پیاده، جوان رهگذر را زیر نظر داشتند. آنان زورگیرانی بودند که طعمه‌های خود را روی پل‌های هوایی به دام می‌انداختند و با وحشت آفرینی در محل، از مردم زورگیری می‌کردند. هنوز طعمه 22 ساله به بالای پل نرسیده بود که دو جوان زورگیر نیز از دو طرف پل بالا آمدند و او را وسط پل متوقف کردند. آنان در یک لحظه به سوی طعمه خود هجوم بردند و پس از آن که وی را به شدت کتک زدند، جیب‌های او را خالی کردند و پول نقد، گوشی تلفن و کارت بانکی وی را گرفتند. جوان 22 ساله که قصد نداشت به همین راحتی تسلیم زورگیران لاغر‌اندام شود، تلاش کرد تا در برابر آنان مقاومت کند اما ناگهان یکی از زورگیران اسلحه کمری را روی شقیقه اش گذاشت و در حالی که تهدید به شلیک می‌کرد، فریاد زد: «رمز کارت بانکی ات را بگو! وگرنه شلیک می‌کنم!»بنابراین گزارش، طعمه زورگیران که به شدت ترسیده بود و جان خود را در خطر می‌دید، با تصمیمی عاقلانه دست از مقاومت کشید و به ناچار چند رقم رمزگونه را بر زبان جاری کرد.دزدان مسلح که به هدف پلید خود رسیده بودند و از سوی دیگر نیز افرادی را در حال بالا آمدن از پله‌های پل می‌دیدند، جوان 22 ساله رها کردند وهرکدام از یک سوی پل گریختند. در این هنگام مال باخته نیز با دیدن شهروندان، قوت قلبی پیدا کرد و فریاد زنان از مردم کمک خواست. شهروندان با شنیدن فریادهای جوان 22 ساله، بلافاصله به طرف یکی از زورگیران هجوم بردند و از فرار وی جلوگیری کردند. براساس گزارش خراسان، این گونه بود که زنگ تلفن پلیس 110 به صدا درآمد و شهروندان در حالی ماجرا را برای پلیس بازگو کردند که زورگیر مسلح دیگر از آن سوی پل گریخت و در کوچه پس کوچه‌های اطراف بزرگراه صدمتری ناپدید شد.

دقایقی بعد گروهی از نیروهای گشت انتظامی با دستور ویژه سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری سپاد مشهد) عازم خیابان طرحچی شدند و دستبندهای فولادین را بر دستان زورگیر 18 ساله حلقه زدند.

این گزارش حاکی است، با انتقال متهم به کلانتری، وی به دایره تجسس هدایت شد و با هماهنگی‌های قضایی تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت. این زورگیر جوان که سابقه محکومیت در کانون اصلاح و تربیت را نیز در کارنامه خلافکاری هایش داشت، بلافاصله همدست دیگر خود به نام «امیر» را به افسران دایره تجسس لو داد و به زورگیری از رهگذران اعتراف کرد.

با اظهارات این جوان، بی درنگ گروه ویژه‌ای از نیروهای تجسس به سرپرستی سرگرد قنبری، وارد عمل شدند و با راهنمایی و دستورات قاضی فرهمندنیا (جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) عملیات دستگیری متهم فراری را آغاز کردند. نیروهای انتظامی پس از ساعتی ردیابی و رصدهای اطلاعاتی، مخفیگاه متهم فراری را در روستای خلق آباد شناسایی کردند اما زمانی که منزل محل اختفای او را به محاصره درآوردند، اثری از وی پیدا نکردند. با وجود این، نیروهای تجسس که احتمال می‌دادند زورگیر فراری در همان اطراف مخفی شده است به جست وجو پرداختند تا این که موفق شدند جوان 25 ساله فراری را درون کانال کولر همسایه دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه وی، یک قبضه سلاح کلت شبه جنگی به همراه شش دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و ضبط شد.

بررسی‌های مقدماتی حاکی از آن بود که جوان 25 ساله نیز از مجرمان سابقه دار است که به وحشت آفرینی مسلحانه روی پل‌های هوایی روی آورده بود. با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، تحقیقات گسترده پلیس در حالی ادامه یافت که سه شاکی دیگر با مراجعه به کلانتری سپاد، زورگیران خطرناک را شناسایی کردند.یکی از شاکیان در این باره به افسر پرونده گفت: در حالی که به سمت باشگاه بدنسازی می‌رفتم این دو نفر (متهمان دستگیر شده) جلوی مرا گرفتند و با این بهانه که چرا «بد نگاه می‌کنی!» مرا به شدت کتک زدند و قصد داشتند گوشی تلفن همراهم را بگیرند اما من با آن‌ها درگیر شدم و در یک لحظه با برداشتن کلاهم که روی زمین افتاده بود به طرف باشگاه فرار کردم و جانم را نجات دادم!

در همین حال محمد (متهم 18 ساله) در بازجویی‌های فنی به افسران تجسس گفت: من معمولا برای ارتکاب جرم مشروبات الکلی مصرف می‌کنم اما آن روز به همراه امیر (متهم دیگر) به یک داروخانه رفتیم و من تعدادی قرص خریدم. سپس 20 عدد از قرص‌ها را همان جا خوردم تا حالت مستی پیدا کنم چرا که مشروبات الکلی پیدا نکرده بودم. آن قرص‌ها را به این دلیل یک جا خوردم که بتوانم جلوی مردم را بگیرم و از آنان زورگیری کنم!...

تحقیقات بیشتر از زورگیران وحشت آفرین، در حالی با تاکید ویژه سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) ادامه دارد که نیروهای انتظامی در حال اجرای طرح‌های ویژه مبارزه با سرقت در ماه مبارک رمضان هستند.