یک ماه پس از وقوع سرقت مسلحانه در شهرستان سامان، سارقان به همراه بخشی از اموال مسروقه و ۱۲ قبضه سلاح دستگیر شدند.

جزئیات سرقت مسلحانه در «سامان» از زبان صاحب  طلا فروشی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

چهارشنبه 31 فروردین 1401 , 16:26

  • در تاریخ ۲۹ اسفندماه سال گذشته یک فقره سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در شهرستان سامان گزارش شد که پس از حضور ماموران آگاهی و تحقیقات مبسوط سارقان شناسایی و دستگیری آن‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

عزیزالله فتاحی صاحب طلافروشی در شهرکرد ماجرا را اینگونه تعریف کرد.

پس از خروج یکی از مشتریان مغازه مشغول جمع‌کردن طلاها برای گذاشتن در گاوصندوق و تعطیل کردن مغازه شدم که یکی از سارقان با گرفتن گردن بنده که به تازگی جراحی شده بود و آتل دور آن پیچیده بودم از فریاد زدن و ممانعت از سرقت جلوگیری کرد.

همدست این سارق نیز که سلاح گرم به همراه داشت وارد مغازه شده و اقدام به جمع‌کردن النگوها و گوشواره‌های ضخیم مغازه کرد و در کمتر از پنج دقیقه با جمع کردن طلاهای سنگین‌وزن‌تر که ارزش آن‌ها در مجموع ۹ میلیارد ریال بود و پس از ضرب و شتم من مغازه را ترک کردند.

بلافاصله با پلیس تماس گرفتم و سریعا ماموران در محل حاضر شدند و اقدام به بررسی دوربین‌ها و سرنخ‌های داخل مغازه کردند.

دستگیری سارقان مسلح

در ادامه منوچهر امان‌اللهی در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستگیری سارقان طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: کمتر از چند ساعت پس از وقوع سرقت مجرمین شناسایی شدند و دستگیری آن‌ها در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: سارقان که اهل یکی از استان‌های همجوار بودند پس از سرقت شهرستان سامان را ترک کردند اما با توجه به سابقه‌دار بودن آن‌ها پس از یک ماه تحقیقات روز گذشته در مخفیگاهشان به دام ماموران پلیس آگاهی استان افتادند.

وی با بیان اینکه بخشی از طلاهای سرقتی توسط سارقان فروخته شده بود، خاطرنشان کرد: از مخفیگاه این باند سرقت مقادیری از طلاهای به سرقت بردذه، تجهیزات ذوب طلا به همراه ۲ قبضه اسلحه جنگی، بیش از ۱۰ قبضه سلاح سرد و لوازم سرقتی دیگری از جمله ابزار ساختمانی، تلفن همراه و ... جمعا به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف شد و ۳ نفر اعضای این باند سرقت دستگیر و روانه زندان شدند.

انهدام ۶ باند سرقت در سال جاری

 

جعفر نفر سرپرست پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری نیز در این خصوص گفت: سارقان سوابق متعدد سرقت داشته و سردسته این باند در ایام مرخصی از زندان به همراه همدستان این سرقت را انجام داده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش ماموران پلیس آگاهی و هشیاری بیش از پیش مردم میزان سرقت در یک ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد کاهش داشته است و دستگیری سارقان افزایشی بوده است به طوری که در همین بازه زمانی ۶ باند سرقت متلاشی شده‌اند.