حوادث رکنا: رئیس پلیس فتای البرز گفت: مردم فریب پیامک جعلی در خصوص قطع یارانه معیشتی و ثبت نام جاماندگان یارانه را نخورند.

هشدار / کلاهبرداری با ترفند ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: با توجه به طرح واریز یارانه معیشتی دولت به دهک های مختلف مالی کشور و عدم واریز یارانه برای برخی از دهک های اعلام شده ، شیادان فضای سایبری با ترفندهایی مانند ثبت نام یارانه، ویرایش اطلاعات یارانه بگیران و ثبت نام جاماندگان اقدام به کلاهبرداری می کنند.

 
  •  

اومی گوید: کلاهبرداران مجازی با ارسال پیامک های جعلی، ارائه لینک های ثبت نام، هدایت به درگاه های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن های مختلف توسط مجرمان سایبری دور از ذهن نخواهد بود.

راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک

رئیس پلیس فتای البرز گفت: مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی بانک ها درخصوص جلوگیری از ترفندهای یارانه می‌کنند که مردم باید برای پیشگیری ازهرگونه جرم هوشیار باشند.

به گفته جلیلیان مجرمان پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می‌کنند.

او گفت: چنانچه مردم به دلیل ناآگاهی اطلاعات بانکی خود را در اختیار این افراد سود جو وکلاهبردار قرار داده‌اند، سریعاً رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند و برای فعال سازی رمزهای یک بار مصرف کارت‌های بانکی خود اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کاربران که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.

به گفته او کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.