مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: پنج کوه‌نوردی که در ارتفاعات «خلنو» واقع در رشته کوه های البرز مرکزی مسیرشان را گم کرده بودند؛ راه خود را پیدا کرده و در حال بازگشت هستند.

۵ کوه‌نورد گمشده در ارتفاعات «خلنو» پیدا شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، شاهین فتحی با اعلام خبر گم شدن ۵ کوهنورد در ارتفاعات «خلنو» از روز گذشته (جمعه) گفت: حوالی ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته طبق تماس با شماره ۱۱۲ و اعلام حادثه‌ای مبنی بر گم شدن ۲ کوهنورد در ارتفاعات «خلنو» که در منطقه البرز مرکزی قرار دارد بلافاصله امدادگران پایگاه شمیرانات به محل حادثه اعزام شده و عملیات جست‌وجو و نجات را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه تلاش تیم اعزامی اول در ساعت ۵ صبح بی نتیجه ماند و گروه به پایگاه بازگشت افزود: در ادامه عملیات جست‌وجو و نجات کوهنوردان گم شده، امروز صبح با مساعد شدن شرایط تیم واکنش سریع با بالگرد به محل حادثه اعزام شده و عملیات گشت هوایی را انجام دادند.

کوه‌نوردان گمشده در ارتفاعات «خلنو» پیدا شدند

فتحی گفت: ساعتی پیش طبق تماس دریافتی از تیم ۵ نفره‌ای که به ارتفاعات خلنو صعود کرده بود مشخص شد این تیم مسیرش را پیدا کرده و در حال بازگشت است، خوشبختانه هر ۵ نفر هم در سلامت کامل هستند.

 خلنو، قله‌ای با ارتفاع ۴۳۷۵ متر است که در منطقه البرز مرکزی واقع شده است و بلندترین قله استان تهران است. خلنو و آزادکوه، هر دو حدود ۴۳۷۵ متر ارتفاع داشته و پس از قله دماوند و قله علم کوه سومین و چهارمین قلل مرتفع البرز مرکزی به شمار می‌روند.

قله خلنو در قلب رشته کوه های البرز مرکزی و در شمال روستای لالون (از توابع فشم) و منتهی الیه دره وارنگرود  قرار دارد. قله خلنو واقع در شمال شمشک و رودبار قصران، از شمال به دره رودخانه وارنگه‌رود، از شرق به دشت لار (محدوده‌ی لواسانات) و از غرب به‌وسیله خط‌الرأس هرزه‌کوه به منطقه دره رودخانه کرج متصل می‌گردد و از هر سو دارای شیب‌های تندی است.