جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای باند ۳ نفره کلاهبرداران ملکی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان خبر داد.

کلاهبرداری ۶۰ میلیاردی و فروش ملک با سند جعلی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 , 16:15

  •  سرهنگ محمد معظمی گودرزی با اشاره به متلاشی شدن باند کلاهبرداری در استان البرز اظهار داشت: در پی شکایت متعدد مبنی بر کلاهبرداری گسترده ملکی توسط اشخاصی در یک مشاور املاک، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اطلاعاتی ماموران و تحقیقات میدانی مشخص شد که شخصی با راه اندازی یک مشاور املاک بدون مجوز به صورت هدفمند با همدستی 2 نفر دیگر ملک‌هایی که جهت اجاره و یا فروش به این سایت مسکن سپرده شده است را با جعل مدارک هویتی به چندین نفر اجاره و یا به فروش رسانده اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات اطلاعاتی از سوی کارآگاهان، هر 3 متهم با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و با مشاهده شواهد و مدارک، لب به اعتراف گشوده و به انجام 17 فقره کلاهبرداری اقرار کردند.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: ارزش کلاهبرداری های انجام شده توسط این اشخاص 60 میلیارد ریال برآورد شده که با اقدامات صورت گرفته همه مال باختگان این پرونده شناسایی و تلاش برای کشف کلاهبرداری های احتمالی دیگر ادامه دارد.

سرهنگ گودرزی در پایان از شهروندان خواست در انجام معاملات ملکی دقت لازم را داشته و از اعتماد بی حد و مرز به افراد غریبه خودداری کنند تا در دام این گونه شیادان گرفتار نشوند.