رکنا اهدای عضو جوان 26 ساله جانی دوباره به زندگی دیگر بیماران بخشید.

یونس 26 ساله مشهد را به شوک برد ! / پسری که فرشته شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به گزارش رکنا، ماجرای از دست دادن یکی از اعضای بدن، شاید به تنهایی مشکل حادی به نظر نرسد، اما طولانی شدن این غیبت ممکن است به از کارافتادگی دیگر اعضا یا دچار شدن به بیماری های دیگری شود که در نهایت مرگ آدمی را رقم می زند. اما در این میان عده ای با از خودگذشتگی و موافقت با عمل پیوند عضو بیمار مرگ مغزی شان جان آدمی را نجات می دهند همچون خانواده یونس صباغی بیمار مرگ مغزی که جان چهار بیمار نیازمند به عضو را از خطر مرگ نجات دادند.مرحوم یونس صباغی، در بیست و شش سالگی در بستر مرگ افتاده بود و با تشخیص پزشکان بیمارستان امدادی شهید دکتر بهشتی سبزوار دچار مرگ مغزی شده بود. متخصصان با تشریح بیماری یونس به خانواده اش آن ها را به سمت اهدای عضو پیش از خاموشی همیشگی جگرگوشه شان هدایت کردند.

خانواده این پسر جوان پس از دریافت مشاوره های تخصصی با اهدای عضو موافقت کردند و این‌گونه بود که پیکر نیمه جان پسر جوان به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل شد و تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

کبد این زنده یاد به زنی چهل و یک ساله ساکن اصفهان و قلب او نیز به زنی پنجاه و شش ساله ساکن مشهد اهدا و پیوند شد. همچنین قرنیه های زنده یاد یونس صباغی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.