رکنا: یک باند فساد اقتصادی سازمان یافته ارزاق عمومی کشف، و 17 نفر از این باند دستگیر شدند.

رسوایی در بندر امام خمینی (ره) / 17 مفسد بازداشت شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، علی دهقانی گفت: در راستای رویکرد فساد ستیزی و مبارزه قاطعانه دستگاه قضایی باند فاسد اقتصادی، دادگستری خوزستان با اعلام دادستان عمومی و انقلاب حوزه قضایی بندر امام خمینی و طبق گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج) مبنی بر فعالیت یک باند فساد در یکی از ادارات، دستور قضایی برای انجام تحقیقات، شناسایی و دستگیری متهمان صادر شد.

 
  •  

 

بازداشت ۱۷ متهم فساد اقتصادی در بندر امام خمینی

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷ نفر از اعضای این باند که به صورت گسترده اقدام به استفاده از فاکتور‌ها و مدارک نامعتبر، اقدام به خارج کردن محموله‌های مواد غذایی از جمله گندم، شکر، جو، سویا، ذرت و ... از اداره‌ی بندر این بخش می‌کردند، دستگیر و با انجام تحقیقات اولیه، تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین کیفری، بازداشت شدند و دستور قضایی لازم جهت تکمیل تحقیقات و انجام امورکارشناسی مورد نیاز صادر شد.

دهقانی گفت: ارزش تقریبی و برآورد اولیه اقلام مذکور بالغ بر صد‌ها میلیارد تومان می‌باشد که تحقیقات لازم جهت شناسایی سایر عوامل و مرتبطین این پرونده ادامه دارد و میزان و ارزش دقیق اموال موضوع اتهام متهمین نیز پس از وصول نظریه کارشناسی و محاسبات مالی دقیق مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هرگونه فساد و بخصوص مفاسد اقتصادی مقابله می‌کند و اجازه نمی‌دهد افراد سودجو با سوء استفاده از موقعیت شغلی و اجتماعی خود، نسبت به بیت المال دست اندازی و اموالی که متعلق به عموم جامعه است را مورد دستبرد قرار داده و به نفع خود برداشت کنند.

رئیس شورای قضایی استان خوزستان گفت: رسیدگی به این پرونده با سرعت و دقت لازم در دستور کار دستگاه قضایی استان می‌باشد که نتیجه نهایی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.