حوادث رکنا: سارق جوان که در جریان سرقت مرد طلا فروش را به قتل رسانده بود، به دار مجازات آویخته شد.متهمان در روزهای اول شیوع کرونا خود را در نقش اورژانس اجتماعی جا زده بودند.

قتل مرد  طلا فروش با تزریق آمپول / عامل جنایت اعدام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا،  حکم قصاص قاتل مرد طلافروش در محوطه زندان رجایی شهر کرج اجرا شد و متهم به دار مجازات آویخته شد.

21 اسفند ماه سال 98 رسیدگی به پرونده سرقت منجر به قتل مرد طلافروش در خیابان خاوران در دستور کار پلیسی و قضایی قرار گرفت.

با اعلام مفقودی طلافروش از سوی خانواده اش، دوربین های مدار بسته محل بررسی شده و  مشخص شد زمانی که مقتول در حال بستن مغازه‌اش بود، 2 مرد با یک خودرو که آرم اورژانس اجتماعی داشت به سراغش آمده و او را سوار خودرو کرده و از محل رفته‌اند. دقایقی بعد نیز آن 2 مرد به مغازه برگشته و پس از بازکردن مغازه به داخل رفته و بعد از مدتی با 2 کیسه خارج شده و در مغازه را دوباره بسته و رفته‌اند.

در ادامه مأموران شماره پلاک خودرو را استعلام کردند و معلوم شد که پلاک متعلق به یک خودروی پراید سرقتی بوده است.

جست‌وجوها برای شناسایی آدم ربایان و سارقان ادامه داشت تا اینکه چند روز بعد گزارش کشف یک جسد در اطراف کهریزک به مأموران اعلام شد؛ مشخصات جسد کشف شده نشان می‌داد که او همان مازیار است.

پس از آن مأموران در تحقیقات تخصصی به یکی از اقوام مقتول به نام حمید مشکوک شده و او بازداشت شد. وی در همان ابتدا به قتل مازیار اعتراف کرد و گفت: به همراه دو نفر دیگر به نام‌های مجید و ناصر دست به این کار زده‌ایم، البته قصدمان کشتن مازیار نبود و فقط می‌خواستیم طلاها را سرقت کنیم.

متهم در اعترافات خود به تزریق آمپول کتامین به مرد طلافروش اعتراف کرد و اظهار داشت این اقدام را به جهت بی حال کردن مرد مغازه دار انجام داده بود.آنها از خودرو ون تحت عنوان اورژانس اجتماعی برای امداد در روزهای اول شیوع کرونا استفاده کرده بودند.بعد از تزریق آمپول هم طنابی دور گلوی او انداخته و کشیده بودند.

نتیجه انجام معاینات پزشکی قانونی حکایت از این داشت که علت فوت طلافروش مسمویت دارویی منجر به نارسایی تنفسی بوده است.

به این ترتیب متهم ردیف اول در دادگاه با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد و حکم صادر شده بعد از اینکه در دیوانعالی کشور مهر تائید خورد، در محوطه زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.