رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به حادثه خروج قطار مسافربری حوالی طبس در استان خراسان جنوبی، گفت: ۱۰ تیم عملیاتی هلال‌احمر با ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده‌اند.

افزایش تیم‌های امدادی در صحنه حادثه قطار مسافربری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی‌پور افزود: ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری طبس-یزد در منطقه مسجد شکر (کیلومتر ۵۰ محورطبس _یزد (ایستگاه مزینو)) از ریل خارج شد. این قطار ۳۴۸ سرنشین (مسافر و خدمه) داشته است که از مجموع ۱۱ واگن ۶ واگن دچار آسیب شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، ۱۰ تیم عملیاتی هلال احمر با ۱۰ آمبولانس و ۳ خودروی نجات مشغول امدادرسانی هستند. ۳ بالگرد نیز به محل حادثه اعزام می‌شوند تا مصدومان احتمالی را به مراکز درمانی انتقال دهند.

به گفته ولی پور، تاکنون ۱۰ نفر جان باخته و ۵۰ نفر مصدوم شده‌اند که حال ۱۶ مصدوم وخیم اعلام شده است، همچنین ۵ نفر هم مفقود هستند.

افزایش تیم‌های امدادی حاضر در صحنه به ۲۲ تیم

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: با توجه به شدت حادثه، ۲۲ تیم (۵۲ امدادگر و نجاتگر) از استان‌های خراسان جنوبی، رضوی، یزد و اصفهان به همراه ۱۰ خودروی عملیاتی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

ولی پور همچنین خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی در تلاش برای بازگرداندن واگن‌های واژگون شده به حالت عادی هستند. بنابراین در حال حاضر احتمال افزایش مصدوم وجود ندارد.