رکنا: مادر بابک خرمدین که به اتهام معاونت در قتل پسرش محاکمه و به 45 ماه حبس محکوم شده بود با کسر یک چهارم حبس صادره به 33 ماه حبس محکوم شد. او هیچ اعتراضی به رأی اول نکرده بود.

رضایت مادر بابک خرمدین به حکم نهائی دادگاه / قاضی اجرای احکام اعلام کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به گزارش رکنا، اردیبهشت سال گذشته بود که جسد مثله شده مردی 47 ساله در سطل زباله‌ای در غرب تهران کشف شد. با کشف جسد موضوع به تیم جنایی اعلام و در تحقیقات صورت گرفته هویت مقتول به نام بابک خرمدین کارگردان و مستند ساز سینما برملا شد. در ادامه تحقیقات مشخص شد وی به دست پدر 80 ساله‌اش اکبر و همدستی مادرش به قتل رسیده است.

هنوز 48 ساعت از بررسی‌ها نگذشته بود که مشخص شد این زوج سالخورده چند سال قبل نیز ابتدا دامادشان و بعد دخترشان را نیز به همین شیوه و شگرد به قتل رسانده و اجسادشان را مثله کرده بودند. اکبر خرمدین به قتل داماد، دختر و پسرش با همدستی همسرش ایران اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات زوج کهنسال به زندان منتقل شدند اما ساعت 12:30 یکشنبه 30 آبان سال 1400 پیرمرد در زندان رجایی شهر به خاطر کهولت سن و ابتلا به بیماری صعب‌العلاج و ایست قلبی فوت کرد. باتوجه به مرگ اکبر خرمدین که قبل از مرگ با رضایت اولیای دم مقتولان مواجه شده بود، پرونده او بسته شد.

اما پرونده همسر اکبر خرمدین به‌عنوان معاونت در قتل برای صدور حکم به دادگاه کیفری تهران ارجاع شد. با برگزاری جلسه محاکمه، قضات دادگاه کیفری زن سالخورده را به 45 ماه حبس محکوم کردند. از آنجایی که پیرزن اعتراضی به رأی صادره نداشت، طبق ماده 442 آیین دادرسی کیفری یک چهارم این حکم از سوی دادگاه کسر و به 33 ماه حبس محکوم شد.

بدین ترتیب باتوجه به اینکه وی از اردیبهشت سال گذشته و حدود 14 ماه است که در زندان به سر می‌برد باتوجه به کسر یک چهارم از 45 ماه حبس، دوران محکومیت وی حدود 20 ماه دیگر به پایان خواهد رسید. با صدور حکم، پرونده پیرزن برای اجرای حکم به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران به ریاست قاضی رامتین آقاجانلو ارجاع شد.