رکنا: مرد جوان که همکار طلاسازش را با شلیک 3 گلوله در کارگاه طلاسازی کشته بود، در دادگاه کیفری تهران پای میز محاکمه ایستاد و به تشریح جنایت پرداخت.

شلیک مرگبار به طلاساز معروف تهران / زرنگ بازی قاتل کار دستش داد + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  به گزارش اختصاصی رکنا، رسیدگی به این پرونده از 15 مهرماه سال ۱۴۰۰ به دنبال کشته شدن یک طلا ساز معروف در کارگاه طلاسازی در خیابان بهارستان تهران آغاز شد.

 وقتی مأموران کلانتری به کارگاه طلا سازی رفتند دریافتند صاحب طلاسازی که مرد میانسالی به نام مجید بود با شلیک گلوله از پا درآمده و از گاوصندوق  او مقداری طلا سرقت شده است.

  جسد مرد طلا ساز با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران برای افشای راز جنایت به تکاپو افتادند .

 ماموران در نخستین گام از تحقیقات به ردیابی گوشی موبایل قربانی پرداختند و دریافتند گوشی موبایل وی ساعتی پس از جنایت در همان منطقه آنتن‌دهی داشته است.

قتل مرد طلاساز از سوی یک آشنا

 در حالی که شواهد نشان می داد عامل جنایت به احتمال فراوان  آشناست و پس از قتل بار دیگر به محل بازگشته، به بررسی فهرست مکالمات تلفنی قربانی پرداختند و دریافت یکی از دوستان وی به نام آلن که از  اقلیت های مذهبی است، همان روز چند بار با مجید تماس گرفته بود و آنها با یکدیگر اختلاف حساب داشته اند.

 بازداشت مرد آشنا

با افشای این ماجرا آلن ۵۰ساله ردیابی و بازداشت شد اما مدعی شد از نحوه قتل همکار طلاسازش اطلاعی ندارد.

 در حالی که ۱۷ روز از جنایت گذشته بود سرانجام آلن لب به اعتراف گشود و به قتل همکارانش به خاطر اختلاف حساب بر سر ۴۰۰ گرم طلا اعتراف کرد.

وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد .

دادگاه مرد ارمنی به اتهام قتل همکار طلاساز

در ابتدای جلسه اولیای درخواست قصاص را مطرح کردند.

وقتی آلن در جایگاه متهم ایستاد گفت: من از اقلیت های مذهبی هستم و سالهاست طلاسازی میکنم. من مجید را از سالها قبل می شناختم و با او کار می کردم. چند ماه قبل مجید گفت به یکی از اقوام همسرش طلا بدهکار است .او در دو مرحله ۲۵۰ گرم و ۱۵۰گرم طلا از من گرفت و قول داد به زودی طلا ها را به من برگرداند. اما مدتی از این ماجرا گذشت و هربار که طلا را میخواستم او طفره می دهد .چند بار برای گرفتن طلبم به کارگاهش رفتم. او هر بار بهانه می آورد .یکبار می گفت نیم ساعت دیگر به انجا بروم. اما نیم ساعت بعد هم خبری از طلاها نبود. من به او گفتم گرفتار شده‌ام و به ۴۰۰ گرم طلا نیاز دارد. اما هر بار بهانه ای جدید می آورد. تا اینکه آخرین بار به من گفت تا به دفتر کارش بروم.من به کارگاه طلاسازی او رفتم اما یکباره به رویم اسلحه کشید .اسلحه مجید مجهز به صدا خفه کن بود.من شوکه شده بودم و او که عصبانی بود و به من ناسزا می گفت.

تشریح قتل مرد طلاساز

متهم در تشریح جزئیات جنایت گفت: من و مجید با یکدیگر درگیر شده بودیم.  میخواستم اسلحه را از دستش بگیرم که ناخواسته دو تیر شلیک شد یک تیر به کتف و یک تیر به دستش برخورد کرد. ما با هم گلاویز بودیم که ناخواسته تیر سوم به سینه او برخورد کرد .

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: باور کنید من از قصد تیر شلیک نکردم  و تیر ها ناخواسته شلیک شد .من که ترسیده بودم جسد را به حمام کارگاه بردم و در کارگاه را بستم .سپس از گاوصندوق ۴۰۰ گرم طلایی را که متعلق به خودم بود برداشتم. من موبایل مجید را هم برداشتم تا رد او گم شود و پلیس نتواند به حقیقت پی ببرد . من سپس کارگاه را ترک کردم اما چند ساعت بعد دوستانم با من تماس گرفتند و گفتند مجید کشته شده است. من حتی باور نمیکردم که او مرده باشد. من فکر میکردم اون فقط زخمی شده باشد.

 وی ادامه داد :من اتهام قتل را قبول دارم اما قتل عمدی نبود. اتهام سرقت را هم  قبول ندارم. چون فقط برای اینکه پلیس ردم را پیدا نکند موبایل مجید را برداشتم. اما از طریق همان  گوشی موبایل ردیابی و بازداشت شدم.من از مرگ مجید پشیمان و شرمنده هستم.

بنا بر این گزارش، با پایان دفاعیات متهم قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.