رکنا: اعضای یک باند که مدعی بودند متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه را بدون کنکور پذیرش می‌کنند دستگیر شدند.

فروش صندلی دانشگاه پزشکی بدون کنکور / پول خانواده های چشم انتظار را خوردند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  به گزارش رکنا، سرهنگ راستی معاون عملیات پلیس امنیت در تشریح این پرونده گفت: اعضای این باند طعمه‌های خود را هنگام برگزاری کنکور در اطراف دانشگاه‌ها انتخاب می‌کردند و به خانواده‌ها می‌گفتند نگران نباشند اگر امسال فرزندشان در کنکور سراسری موفق نشوند، آنان می‌توانند در سال بعد بدون کنکور فرزند آنان را در رشته پزشکی پذیرش کنند.

وی افزود: آنها از خانواده‌ها مبالغی بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند و معمولاً به خانواده‌ها وعده‌های پوشالی می‌دادند که این وعده‌ها نزدیک به دو سال طول می‌کشید و در این مدت نه فرزند خانواده پذیرش می‌شد نه پولی به خانواده‌ها برگردانده می‌شد.

سرهنگ راستی تاکید کرد: در حال حاضر سه متهم دستگیر شده‌اند که یک نفر از اعضای این باند برای شناسایی از سوی مالباختگان در پلیس امنیت و دو نفر از کلاهبرداران در زندان هستند که یکی از کلاهبرداران در همین زمینه دارای سابقه است.

معاون عملیات پلیس امنیت گفت: البته مالباخته‌ها هم بی‌تقصیر نبودند، زیرا خانواده‌ها سعی داشتند بدون اینکه فرزندشان کنکور بدهد و زحمتی در این زمینه بکشد به دانشگاه راه یابند. کلاهبرداری اعضای این باند فقط در تهران نبوده بلکه در سراسر کشور بوده و تاکنون ۱۹ نفر در این پرونده شاکی هستند. اگر خانواده‌ای در این زمینه مالباخته است به معاونت پلیس امنیت در کوی نصر مراجعه کند.