حوادث رکنا: مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از آزادی ۱۹ زندانی زن با شعار «زندان جای مادران نیست» توسط یک خیر در همدان خبر داد.

آزادی 19 زن زندانی در همدان / زندان جای مادران نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رکنا، یدالله روحانی‌منش مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از آزادی ۱۹ زندانی زن در همدان توسط یک خیر خبر داد و اظهار کرد: از پایان سال گذشته با پیگیری حجت الاسلام حسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و محمد کاظم حجازی؛ مدیرعامل مؤسسه شهید مدنی (ره) توسط آقای قهرمانی به نمایندگی از شرکت گلرنگ، ۱۹ زندانی زن آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه بدهی این مددجویان ۲۱ میلیارد ریال بود که خیر نیک‌اندیش ۱۱ میلیارد ریال آن را پرداخت کرد و مابقی از طریق نقدینگی محکومین و تسهیلات بانکی پرداخت شد، گفت: کمترین مبلغ بدهی مددجویان ۱۵۰ میلیون ریال و بیشترین آن ۴ میلیارد ریال بود.

زندانی شدن زندانیان با یک غفلت

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه خیر نیک‌اندیش با شعار اینکه زندان جای مادران نیست توانست ۱۹ مادر نیازمند را یاری کند، افزود: تمام این زندانیان با یک غفلت و با یک امضاء گرفتار شده‌اند و هیچ کدام هم سابقه کیفری نظیر کلاهبرداری و بزهکاری نداشتند و خانواده‌های آبرومندی هستند.

روحانی‌منش در ادامه از آزادی یک زندانی پس از ۱۲ سال در همدان خبر داد و گفت: این فرد بدهکار ترین زندانی همدان بود که از سال ۸۹ با محکومیت مالی ۱۲ میلیارد تومان گرفتار زندان بود که خوشبختانه طی چند روز اخیر آزاد شد.

وی بیان کرد: این زندانی با گذشت شاکی، تقاضای اعسار،کمک سیستم قضائی، خیرین، دریافت تسهیلات و نیز پرداخت ۸۰۰ میلیون تومان از طریق ستاد دیه از زندان آزاد شد.