رکنا : کلاهبرداری به روش ابلاغیه قضایی در سامانه ثنا قربانی گرفت.به گزارش خراسان، با وجود تاکیدات زیاد پلیس فتا و قوه قضاییه در باره پیامک های کلاهبرداری ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، متاسفانه باز هم تعدادی از همشهریان در دام این گونه پیامک ها می افتند.

با کلیک کردن روی این لینک حسابتان خالی می شود / زن کرمانی فقط با دادن پیامک دستبرد می زد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فتای کرمان روز گذشته، از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند پیامک جعلی سامانه ثنا خبر داد.

سرهنگ  رضایی  بیان کرد : در پی شکایت شخصی مبنی بر برداشت ۹۵ میلیون ریال از حسابش ، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی پرونده مشخص شد که فردی کلاهبردار پیامکی با عنوان «علیه شما در دادسرای عمومی و انقلاب شکایت شده که جهت مشاهده متن شکواییه می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید» ارسال کرده که حاوی لینک جعلی بوده و به محض کلیک کردن قربانی برای مشاهده شکواییه سیستم  او آلوده می شود.

وی ادامه داد: پس از آلوده شدن سیستم قربانی، دو اتفاق مهم رخ می دهد که در مرحله نخست همین پیامک از شماره همراه قربانی به صورت انبوه برای افراد دیگر ارسال می شود و دیگران را در این چرخه کلاهبرداری دخیل می کند.این مسئول انتظامی اظهار کرد: در مرحله بعد زمانی که قربانی برای مشاهده شکواییه خود وارد لینک مذکور می شود، باید مبلغی ناچیز مثل دو هزار تومان را پرداخت کند که در این زمان به درگاه پرداخت جعلی بانکی هدایت می شود و اطلاعات بانکی او  به سرقت می رود و در این پرونده از حساب قربانی، مبلغ ۹۵ میلیون ریال برداشت غیر مجاز صورت گرفته است.

وی گفت : پس از بررسی‌هاو اقدامات  لازم،متهم که خانمی ۳۸ ساله بود شناسایی و  دستگیر شد.