رکنا: پسر شرور که در درگیری دسته جمعی با دوست اش وی را کشته و خودش نیز کور شده بود، پای میز محاکمه ایستاد و به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت . وی مدعی شد بی هدف شلیک کرده و قصد کشتن دوستش را نداشته است.

محاکمه شرور یک چشم به خاطر قتل دوستش در میدان غیاثی تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

   به گزارش رکنا، عصر بیست و چهارم شهریور ماه سال ۹۹ وقوع درگیری دسته جمعی میان تعدادی از اوباش در میدان غیاثی تهران رخ داد که در آن درگیری پسر ۳۰ساله به نام اردلان  که هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود در دم جان سپرد و دوستش مازیار  که  از ناحیه چشم آسیب دیده بود به بیمارستان منتقل شد.  شواهد نشان می‌داد مازیار با شلیک گلوله اردلان را کشته است .

مازیار تحت درمان قرار گرفت اما چشم راستش به خاطر شدت جراحات تخلیه شد .

وی به درگیری خونین با اردلان و قتل وی اعتراف کرد و گفت: دوست اردلان به نام سیامک چشم  من را کور کرده است.

 به این ترتیب سیامک نیز بازداشت شد .آنها به درگیری خونین اعتراف کردند و مازیار به اتهام قتل دوستش و سیامک به اتهام کور کردن چشم مازیار در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

در دادگاه چه گذشت؟

 در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس مازیار در جایگاه متهم ایستاد و گفت : سالها بود که من و اردلان با هم دوست های صمیمی بودیم و با هم رفت آمد داشتیم. اما از مدتی قبل سر یک شوخی بچه گانه رابطه ما با هم بد شد .اختلاف ما ادامه داشت تا اینکه مدتی قبل اردلان در خیابان با من درگیر شد و مرا با چاقو زد. من زخمی شدم و چند روز در بیمارستان بستری بود م اما از اردلان شکایت نکردم. درگیری دنباله دار ما ادامه داشت تا اینکه تصمیم گرفتیم با هم در میدان غیاثی قرار ملاقات بگذاریم و اختلاف مان  را حل کنید.

وی ادامه داد:  آن روز با ماشین به میدان غیاثی رفتم اما اردلان و دوستانش با سه ماشین به محل قرار آمده بودند .من هنوز از ماشین پیاده نشده بودم که آنها با قمه و شمشیر و چاقو به سمت من حمله ور شدند و هر کدام ضربه‌ای به من زدند .همان موقع سیامک که دوست صمیمی اردلان بود با قمه  به چشمم  زد و موجب نابینایی چشم راستم شد. خون جلوی صورتم را گرفته بود و هیچ جا را نمی دیدم .من اسلحه ای  را که ما متعلق به اردلان بود و امانت به من سپرده بود از ماشینم برداشتم و بی هدف شلیک کردم. اما گلوله ناخواسته به صورت مازیار برخورد کرد و موجب  مرگ وی شد.

پسر شرور  ادامه داد: باور کنید من آن روز برای تسویه حساب و حل اختلاف قدیمی با  اردلان قرار گذاشته بودم و نمیخواستم در آن درگیری کسی آسیب ببیند. مرگ او  اتفاقی رخ داد. چون چشمانم جایی را نمی‌دید بی هدف شلیک کردم .من نمیخواستم به سمت اردلان شلیک کنم .من بعد از شلیک بلافاصله سوار ماشین شدم و  فرار کردم و به خانه دایی ام رفتم .اما شدت جراحت چشمم آنقدر زیاد بود که به ناچار بیمارستان رفتم و همانجا دستگیر شدم.من حالا برای سیامکددرخواست قصاص چشم دارم و حاضر به گذشت نیستم.

سپس سیامک ۲۸ ساله به اتهام کور کردن چشم  متهم ردیف اول در جایگاه ویژه ایستاد . وی اظهارات  مازیار را رد کرد و او را دروغگو خواند .

وی گفت: وقتی مازیار سر قرار آمد اسلحه را به دست گرفت  و به سمت ما شلیک کرد که یک تیر به صورت اردلان برخورد کرد و به جمجمه او فرو رفت و موجب مرگش شد .من همان لحظه به سمت ماشین مازیار رفتم تا سوئیچ را بردارم  تا نتواند فرار کند. اما او با من درگیر شد و من یک ضربه با قمه به چشمش زدم. من اتهام کور کردن چشم مازیار  را قبول دارم .اما در درگیری این اتفاق رخ داد و من قصد کور کردن او را نداشتم .

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.