حوادث رکنا: رئیس جمعیت هلال احمر سردشت گفت: جسد دومین جوانی که همراه دوستش در مخزن سد این شهر غرق شده بودند، پس از ۱۶ روز کشف و از آب بیرون کشیده شد.

بیرون کشیدن دومین جسد پسر جوان پس از 16 روز در سردشت + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

   به گزارش رکنا، جوتیار برزیگر روز شنبه اظهار کرد: دوم تیرماه جاری، ۲ جوان ۳۰ ساله با قایق دست ساز وارد دریاچه سد شدند که قایق آنها دچار حادثه شد و این ۲ نفر نیز غرق شدند.

وی اضافه کرد: بلافاصله با حضور اکیپ امداد و نجات آتش‌نشانی سردشت و ربط و هلال احمر شهرستان عملیات جستجو آغاز شد و با گذشت هفت روز نتیجه‌ای حاصل نشد.

فرمانده عملیات نجات غریق و رییس جمعیت هلال احمر سردشت ادامه داد: دیروز با حضور چهار غواص بعد از گذشت ۱۲ روز جستجوی مداوم پیکر متلاشی شده یکی از جوان‌های غرق شده در ۲ کیلومتری از نقطه حادثه کنار دریاچه سد پیدا شد.

اعزام نیروهای امدادی به محل مورد نظر و کشف پیکر دومین جوان غرق شده

وی ادامه داد: امروز نیز با تماس مردمی مبنی بر مشاهده جنازه‌ای در کنار دریاچه سد، به سرعت نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام و پیکر دومین جوان غرق شده که فاصله یک کیلومتری با نقطه حادثه داشت، بعد از گذشت ۱۶ روز پیدا و از آب بیرون کشیده شد.

وی ضمن قدردانی از زحمات ستاد و مدیریت بحران شهرستان و سایر عوامل نجات غریق و تسلیت به خانواده های داغدیده، پایان عملیات جستجو را اعلام کرد.

سد سردشت از نوع سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی با طول دریاچه حدود ۳۰ کیلومتر بوده و در ۱۳ کیلومتری جنوب شرقی این شهر بر روی رودخانه زاب کوچک ساخته شده است؛  این مکان هم‌اکنون به یکی از نقاط مهم گردشگری شهرستان تبدیل شده و گردشگران زیادی از شهرهای همجوار نیز برای تفریح به این محل می‌آیند.