شیراز – مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: فرمانداری‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استانداری فارس و شهرداری‌های تابعه برای مقابله با خطرات احتمالی سیل به حالت آماده باش درآمدند.

ابلاغ دستور آماده باش به فرمانداری‌ها و شهرداری‌های فارس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل عبدالهی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد بحران فارس گفت: اطلاعیه هواشناسی مبنی بر تشدید بارش‌های موسمی همراه با تندبادهای موقتی و سیلاب و در مناطق مستعد همراه با بارش تگرگ، وزش باد و خیزش گرد و خاک از روز سه شنبه ۴ تا جمعه ۷ مرداد است که برای مقابله با سیل احتمالی، به همه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استانداری فارس و شهرداری‌های تابعه استان ضرورت حفظ آمادگی و مهیا کردن امکانات و تجهیزات در اختیار ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی سامانه بارشی پیش رو علاوه بر بارندگی، رعد و برق و صاعقه را هم به همراه دارد و این موضوع می‌تواند برای افرادی که در ارتفاعات به سر می‌برند به ویژه عشایر مشکل‌ساز شود.

عبدالهی از مردم خواست در مدت هشدار هواشناسی، از مسافرت‌های غیرضرور، تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: عشایر از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند و خطرات صاعقه را جدی بگیرند، کشاورزان نسبت به جمع آوری محصولات رسیده اقدام و فضاها و تأسیسات گلخانه‌ای را محکم کنند.