رئیس سازمان امداد و نجات از تداوم امدادرسانی نیروهای هلال احمر به متاثرین از سیلاب در ۱۵ استان کشور خبر داد.

تداوم امدادرسانی به  متاثرین از سیل در ۱۵ استان کشور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر؛ مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی‌های انجام شده در استان‌های درگیر آبگرفتگی و سیل اظهار کرد: از ابتدای مرداد ماه تا شب گذشته هشتم مرداد ماه در مجموع ۲۴ استان درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که البته در حال حاضر این شرایط در ۱۵ استان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در بیش از هزار و ۸۶ شهر، روستا و مناطق مختلف عملیات امدادرسانی صورت گرفته است، گفت: در همین راستا حدود هزار و ۶۰۰ نفر گرفتار در راه‌های مختلف نجات داده شده و به مناطق امن منتقل شدند. طی این مدت به حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در سطح کشور امدادرسانی شده است. ۳۷ مصدوم هم به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: بالغ بر شش هزار نفر نیز به صورت اضطراری اسکان داده شدند که بیشترین اسکان‌های اضطراری در استان سیستان و بلوچستان و اصفهان انجام شده است.

ولی پور گفت: در حال حاضر حجم بیشتر عملیات در محدوده زرین دشت فیروزکوه، رفسنجان استان کرمان، دزفول، جنوب استان فارس و مناطق عشایر نشین چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: سازمان هواشناسی طی امشب برای برخی از مناطق از جمله شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، فارس و در واقع مناطق غربی کشور هشدار قرمز اعلام کرده است که در همین راستا سازمان امداد و نجات نیز در آماده باش قرار دارد.